"okumak dışında beni oyalayabilecek hiçbir şey yoktu. etrafımda saygı duyabileceğim ya da ilgimi çekebilecek hiçbir şey yoktu."
yeraltından notlar, f. dostoyevski
Evet, umut insanı ayakta tutar, umut güzel şeydir, ama umutlarımızın kontrolsüz bir şekilde büyümesine izin verirsek, gerçekleşmediği zaman yaşadığımız hayal kırıklığı da o denli büyük olur.
John Steinbeck