Böbrekler pek çok kimyasal reaksiyon sonucu asitleri idrara gönderir. Her gün idrar yapmamızın sebebi vücuttan asit atmaktır. Böbrekler çalışmazsa kanımız zehirlenir. Su içmenin temel anlamı böbrekle bu asitleri atmaktır.
Artıklardan kurtulmak vücut için enerji üretmek kadar önemlidir. Sadece bir günlük asitler vücuttan atılamayıp birikseydi hemen yaşam biterdi. Asit atma işi kesintisiz 7/24 devam eder.
Sadece şeker veyalarbonhidrat tüketmeyerek insülin direnci düzelmez, sadece maskelenir. Her türlü asitlendiren beslenme şekli, hayvansal gıdalardan her türlü hazır yiyeceğe, stresten iyi uyuyamamaya kadar her şey insülin direnci geliştirir.