Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Vakti Garîbe Âlemi Muhal

Sabitlenmiş gönderi
Ne mazide, ne istikbalde, ne haldeyiz Vakt-i Garîbede Âlem-i Muhâldeyiz
Reklam
300 syf.
·
Puan vermedi
·
6 günde okudu
Ey örtüsüne bürünen Ey sessizliğe bürünen Soyun! Varlığın perdelerinden... Geceleri mumun ayakta duruşu Sessizliğim, Kalbî bir duaya niyetim

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Mevlana'ya göre gemide bir sembolüdür. Pek çok kimse çeşitli manevi dalgalar karşısında Hz Nuh'a teslim olarak, onun gemisine binerek kurtulma yerine, üzmesine, kulaklarına yönelik suların içinde boğulup gitme gafletine düşer.
Çöller örüyor, göklere esâretimin zincirlerini
Reklam
Pindare'nin "bir gölgenin rüyası"ndan Calderon'un "Hayat bir rüyadır" sözüne, ve Shakespeare in "biz rüyaların özünden yaratıldık" cümlesine kadar; bu sonuncu söz, İspanyolunkinden daha trajiktir; çünkü: İngiliz, bizi rüya, rüya gören bir rüya olarak anlattığı halde, öbürü sadece hayatımızı bir rüya olarak görüyor, ama bizi rüya görenler olarak görmüyor.
Allah insanı "iki eliyle" yarattığını buyurmuştur. (Şad, 38/75) Allah'ın iki elinden murat onun cemal ve Celal sıfatlarıdır.
Meleklerin esma-i ilahiye hakkındaki kıt bilgileri onları içinde bulundukları ilimsizlik halind sürüklemişti. Onlar Allah'ın değer verdiği bir varlığı değersiz gördüler. Hatta bu hususta itidâlin dışına çıkarak, Âdem'i yeryüzünde kan dönmekle ve fesat çıkaracak "kötü" bir varlık olmakla itham ettiler. Oysa onlar bu halleriyle Hakk'a itiraz ettiklerinin farkında değillerdi. Hakk'a itiraz ise fesat çıkarmanın ta kendisidir. Dolayısıyla melekler Âdem'e itham ettikleri suçu kendilerinin işlediklerinin şuurunda değillerdi. (Avni Konuk Düşüş Şerhi)
Bir şey bir başkasının Allah'ı tesbih ve takdisini ancak onunla aynı tabiatta olduğunda anlayabilir.
Onlar nefislerini tanısalardı ilim sahibi olurlardı ve ilim sahibi olduklarında da korunurlardı.
Reklam
10bin öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.