"Benden olmaz", "Bende yok" ya da "Benden geçti gibi bahanelerin arkasına sığınarak yaşamımızı inkâr ve imha etmek ya da bize anlamsız gelen yollara bir kez girdik diye o yolda ömrümüzü tüketmek zorunda değiliz.
... yaşamın sürekli bir kendini inşa süreci olduğunu savunur: "İnsanların başarısız olduğu nokta, bir durumu seçip o durumda kalmak istemeleridir. Bu bir tür ölümdür."
... salt maddi kazanımlar etrafında kurgulanmış amaçlar baskınsa, "yaşam, sağlam bir yere sahip olmak için uygulanacak taktiklerin, kurnazlıkların toplamı halini alır, bunun bedeli ise başarılı olmak amacıyla mevcut düzene başkalarından daha iyi itaat etmektir.