"Bilinçli deneyimleri dile dökmek, onların doğasını tam anlamıyla aktarmakta yetersiz kalır. Duygular, hisler ve algılar, dilsel ifadelerle aktarılabilir, ancak bunların tam anlamı ve derinliği, yalnızca doğrudan deneyimle anlaşılabilir."
"Bilinçli deneyimlerimizin içsel gerçeği, dışarıdan bakıldığında anlaşılmayacak bir şekilde kendimize özgüdür. Birinin 'ne gibi bir şey' yaşadığını tamamen kavrayabilmek, bilinçli deneyimlerin doğasına ilişkin temel bir sınırdır. Bu, bilincin en derin ve en açiklanamaz özelliğidir."
"Bilinçli olmak, dünyayı 'görmek' ya da
'duymak' değil, bir şeyin farkında olmaktır. Bu farkındalık, öznel bir deneyimdir ve bir dış gözlemci tarafından tamamen anlaşılamaz. Birinin nasil hissettiğini, bir deneyimi nasıl yaşadığını tamamen kavrayabilmek mümkün değildir."