Onur Sümer

Harpies around me out of her womb! Chastity prays for me, piety sings, Innocence sweetens my last black breath, Modesty hides my thighs in her wings, And all the deadly virtues plague my death! Dylan Thomas - Lament
Reklam
"Düşünce mağaralara kapatıldığında Anlar sevgi en derin köklerinin cehennemde olduğunu." - William Blake
“Yüzeysel olarak her şey açık ve berraktır. Ama derinde, azgın sulardan ne korkunç canavarlar çıkıyordu! En kötüler iyilik dolu bir gülüş arkasında itiraf edemedikleri kinlerini gizlerler… En iyiler yalnızca karakterlerinin soyluluğu sayesinde erdeme ulaşabilenler -haksız olduklarına inanıp-, aldatmaca bir merhamete boyun eğerler.” - Düşünbil Portal

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
“Yunancada, Tragoidia sözcüğü hiç de sandığımız gibi acı - acıklı gibi bir kökten gelmiyor. Tragos: keçi; oidia: ses demektir. Yani iki kelimenin birleşmesiyle keçilerin türküsü anlamı oluşur. Yalnız buradaki keçi sesi, dinsel tören için kurban edilen keçi sesidir.” Hüsen Portakal, Yunan Kültüründe Tragedya, Sayfa 20
“Halka açılma ve eleştirilme, Yunan kültürünün özelliklerindendir. Kültür, kimsenin tekelinde değildir. Bu kültür, hümanist ve demokratik özelliğini korur. Eğer bu özellikler olmasaydı tragedya ortaya çıkmazdı çünkü bu akım hem halka açıktır hem de doğrudan doğruya insanın sorunlarını, yazgıyı ve duyguyu işler.” Hüsen Portakal, Yunan Kültüründe Tragedya, Sayfa 18
Reklam
"Sanat eğlence için değil, idrak için yaratıcıdır; oyun olsun diye değil, ruh göçü için başkalaşım için." Max Beckmann
"Güzel olanı severiz, ama ciddiyetle ve kendimizi bilgiye adarız, ama zayıflık sergilemeden; zenginlikten de ahmakça bir kibirden çok, sunduğu eylem imkânından dolayı yararlanırız ve yoksulluk utanç verici değildir, yoksulluktan kurtulmak için hiçbir şey yapmamak daha utanç vericidir." —Perikles’in konuşması, Thukydides, Peloponnessos Savaşları, II 37-40 
Zihnimizde kurduğumuz hayaller, bizimle alay edercesine; bizde ne bir umut ışığı, ne korkuya yer, ne de vicdan bırakıyorlar.
"Bilgiye ulaşmak için deneyime ihtiyacımız olmakla beraber deneyim yoluyla ulaştığımız bilgiyi insanî yetiler ile işlememiz gerekir. Bu sebeple ne kadar çok çabalarsak çabalayalım, edineceğimiz bilgi dünyanın gerçekliği değil, yalnızca insan perspektifinden dışavurumu olacaktır." - Immanuel Kant
Torino Atı
Nietzsche hayatının son yıllarını toplumdan uzak münzevi yaşamla geçirmiş. Torino'da ıssız kasvetli bir evde yalnız yaşamış. Hayatının son günlerinde, bir at arabası görmüş. Sürücü, atı kırbaçlıyormuş ilerlemesi için. Nietzsche ata sarılmış ve ağlamaya başlamış. Bunu felsefeciler şöyle yorumluyor: At arabası bedendir. Kırbaç vuran adam akıl. At ise ruh. Bedeni hareket ettirmek için akıl ve ruh gerekir. Ama ruh direnir. Aklımızla adam ederiz ruhu. Kırbaç bundandır. Nietzsche o köy yolunda bu at arabasını görünce ağlamaya başlar. Ata sarılır. Bu onun vedasıdır. Nietzsche'nin atı ölmüştür. Yani ruhunu artık dizginleyemez. Kırbaç etki etmez. Kırbaçlayacak gücü dahi kalmamıştır. Ağlar ve veda eder dünyaya. Ruhunun ölüşüdür bu veda.
Reklam
“Shakespeare tragedyalarında kahramanın yanılgısı, insanlığın kaçınılmaz yanılgısına, kahramanın acısı, insanlığın acısına, kahramanın yıkımı insanlığın yıkımına dönüşür ve seyirciye felsefi bir bakış açısı kazandırır.” - Prof. Dr. Sevda Şener
“Nietzsche için Helen iradesi ya da Yunan Neşesi denilen, yaşamın içindeki acıların ve güçlüklerin karşısında bilgeliğe sahip olmak, o acılarla birlikte yaşamayı öğrenmek ve bu acılara karşı bir düş dünyası yaratmaktır. Bu düş dünyası da tragedya aracılığıyla yaratılmıştır.“
“Pırlantadan alınmayan vergi, kitaptan alınıyordu; çünkü pırlanta alandan değil, kitap okuyanlardan korkuluyordu.” - Émile Zola
Soyutluk
“Gerçek modern sanatçı, güzellik duygusundaki soyutluğun farkındadır.” - Piet Mondrian
Şüphe
“Dünya üzerindeki bütün problem, aptalların ve fanatiklerin kendilerinden çok emin olması lakin akıllı insanların her olaya şüpheyle yaklaşmasıdır.” - Bertrand Russell
Resim