Pinar KORUN

Reklam
Selman-ı Farisi şöyle diyordu.: Ruhunu teslim etmekte mü'minin alnının terlemesi, gözlerinden yaşlar boşalması, burum deliklerinin kabarması onun Allah' ın rahmetin mazhar olduğunun bir göstergesidir. Tam tersi boğulan kişi gibi hırıltılar çıkarması, renginin solması, dudaklarının kuruması da Allah'ın azabına uğradığının bir belirtisidir.
Namusunuz aşkınızda olmalı. Yoksa kadın şereften pek anlamaz. Kadının ruhu sığdır. Sığı bir su üstünde, hareketli, çılgın bir zardır. Erkeğin ruhu ise derindir. Onun nehri yeraltı mağaralarında akar. Kadın onun kuvvetini sever.,ancak anlayamaz. İhtiyar kadın şöyle dedi: Kadınlara mı gidiyorsun? Kırbacı unutma. Zerdüşt, böyle buyurdu. Bu nedir yahu. İnsanı zorla feminist yapacak bu Nietzche... Felsefe okuyalım dedik aşağılandık çok sinirliyim şuan

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Göreyim seni Hasip Efendi. Bizim damadı az zamanda öyle bir yetiştir ki, kaleminden kan damlasın.
Sayfa 149Kitabı okudu
Yusuf ne yapacak çok merak içindeyim. Hiçbir yerde de ipucu bulamadım. Çocuklar fırsat verdikçe bitirmeye çalışıyorum. Hatta bir günde bitmediği için de suçluluk duygusu içerisindeyim. Biri beni bu durumdan kurtarabilir mi
Sayfa 125Kitabı okudu
Reklam
Kimi hakkı bulur kimi de hakettiğini; senin niyetin neyse onu bulacaksın.
Bu aşka ilahi diyemem korkarım, insani diyemem utanırım. Mevlana...
Sayfa 180Kitabı okudu
Allah'a itaat etmiş bir halde cehenneme girmeyi ona asi olmuş halde cennete girmeye yeğlerim. İbrahim b. Edhem.
Eyvah, bu kitaba (kişinin amel defterine) ne olmuş ki küçük büyük hiçbir şeyi bırakmayıp onları saymış ... (Kehf-49)
Reklam
İnsanları dikkate alarak amel etmek riyakarlık, insanları göz önünde bulundurarak ibadeti bırakmak putperestliktir. İhlas ise, Allah'ın seni bu iki durumda düşmekten korumasıdır.
Biriniz namaz kılarken şeytan gelip Sen riyakarsın diye fitne verdiğinde, kişi namazını uzatsın.) (sav)
İkrime rahmetullah: '' İlmi yalnız ve yalnız parasını verenlere öğretin. '' deyince sorulur. -İlmin parası nedir? Cevap verir: -Alim kişinin onu, gereğiyle amel edecek kişiye öğretmesidir.
Havada bağdaş kuranın değil, Allah huzurunda divan duranın ardından gidin!...
Veli, Allah kendisini sevdiği için veli olmuştur, yoksa kendisi O'nu sevdiği için değil. Allah'ın kimi sevip kimi sevmediği ise keşfedilmeyi bir sırdır, kimse buna muttali olamaz. İbadet ve taatlar sonradan meydana gelen sıfatlardır. Halbuki Allah'ın sıfatları kadimdir. Bir başka ifade ile Allah'ın sevgisi O'nun bir sıfatıdır, sıfatı olduğu için de kulun davranışları O'na tesir etmez, ezelde ne yazmış ise o olur. Ezelde yazılanları da kımse bilemez. O halde veli, veli olduğunu bilemez.