Aşık olmak her zaman aptallıktır, gerçeklere göz kapatmaktır, zorlayıcılıktır ve çocukluktaki sevgi nesnelerine aktarılmıştır. Freud’a göre, olgunluğunun en yüksek başarısı olan mantıklı bir sevginin incelemeye değer yanı yoktur, çünkü böyle birşey yoktur..