İnsan doğasının binlerce yıldır değiştiği pek söylenemez ama değişen şartlar içindeki insan davranışları kesinlikle aynı değil. Bu durumda da odaklanmanız gereken iki şeyden birincisi değişmeyen insan doğası ve sürekli değişen şartlara o değişmez insan doğasının sürekli değişen tepkileri.
Ama burada mutlaka bilmeniz gereken şöyle hassas bir nokta var. İnsanlar bizzat gözleriyle görmediklerine inanmıyorlar. Hayatı boyunca bildiği şeyi düşük performanslı insanları, kaba tabirle, fırçayla, bağırış çağrışla çalıştırılmış bir yöneticiye bunu yapmayacaksın dediğinde şu cevabı yapıştırıyor. Öyle olmazsa iş yapmazlar. Ben de diyorum ki insan seçmeyi bilemiyorsunuz. Arkasından şu geliyor; kaliteli iş gücü bize pahalı