"Kaderin ne olduğunu anlatamam"
“Ama ne olmadığını anlatabilirim"...
Kader, hayatımızın önceden çizilmiş olması demek değildir. Bu sebepten,
"Ne yapmalıyım kaderimiz böyle" deyip,
Boyun bükmek cehalet göstergesidir.
Kader, yolun tamamını değil
Sadece yol ayrımlarını verir.
Güzergah bellidir
Ama tüm dönemeç ve sapaklar yolcuya aittir.
Öyleyse ne hayatının hakimisin
Ne de hayat karşısında çaresizsin.
ŞEMS-İ TEBRİZİ