" - Avrupalıların da beni kınayacak ahlaki nedenleri olmazdı,çünkü gırtlağına kadar kana,nefrete,haksızlıklara batmış bir tarih varsa,o da Avrupa tarihidir."
"Avrupalılar,yalnızca Avrupa'nın bulduğu şeylerin dünya âlem için geçerli olduğunu bundan farklı olan şeylerin ise hiçbir işe yaramadığını düşünürler."
"Ama,yine onun deyişiyle,bütün bu üstünlüklere karşın,kaç kez başına geldiği gibi ,güneyden ayrılıp kuzeye doğru ilerlediğinde ya da bunun tersi olduğunda,geride bıraktığı ülke daha o arkasını döner dönmez yolunu şaşırıyor,yeni içsavaşlarla tükenip gidiyordu.Bu onun yazgısıydı."