Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ragıp Sefa Sarı

Ragıp Sefa Sarı
@Sefoli
• φιλοσοφία, philosophy, Felsefe Kur'an, 41/33
Antik felsefe bizi sık sık rasyonaliyenin bir tarihi akışının bulunmadığı ve dilin, bilginin, etiğin ya da politikanın doğası hakkında 2500 yıllık bir uçurumun ötesinde bir tartışma yürütebileceğimiz yanılgısına çeker; fakat bazen de "o ebedi ateştir hep öyle olmuştur ve öyle de kalacaktır. •Mırıam Leonard/Antik Felsefeyi Nasıl Okumalıyız - Runik Kitap S,20
Sayfa 20 - Runik Kitap
Reklam
Entropi yasasında çok önemli bir yere sahip olan, yüksek sayıdaki moleküllerin hareket tarzını ve Hz. Musa'nın denizi yarmasını bir arada düşünelim. Aslında denizin içinde rasgele hareket eden birçok molekül vardır. Denizin ortasından çizeceğiniz hayali bir çizginin sağındaki moleküllerin istisnasız hepsinin daha sağa, soldaki moleküllerin istisnasız daha sola hareket ettiğini düşünebiliriz. Moleküllerin böylesi bir hareketinde deniz yarılır ve de hiç bir bilimsel yasa ihmal edilmemiş olur. Bu tarz durumları görememizin sebebi bunların olası olmaması değil, olasılığının imkansız denecek kadar düşük olmasıdır. Ama olasılıkların bilinçli seçicisi olarak Tanrı'yı gören bir anlayış için, olasılıkların düşük olması sorun olmayacaktır. Böylesi bir mucize oluşumunda, Tanrı'nın müdahalesi doğrudan gözlemlenemez; gözlenen, doğada ortaya çıkan beklenmeyen ve sıra dışı olan, fakat doğanın yasalarına da aykırı olmayan olgudur. Mucizelerin oluşumu, çok düşük olasılıkların seçimi ile gerçekleştiği için bu anlayış, mucizelerin olağanüstülüğüne gölge de düşürmez." Caner Taslaman - Modern Bilim Felsefe ve Tanrı
"Tek yönlü süreçler sonun habercisidir.İnsanın yaşlanma süreci de, evrendeki entropinin artışı da böyledir." •Caner Taslaman - Modern Bilim Felsefe Tanrı , S,13 | İnsan Yayınları

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Dinin içindeki hiçbir ilke ve anlatım, apriori olarak evrim teorisinin reddedilmesi gerektiği şeklinde bir anlayışla bilimsel verileri değerlendirmeyi gerektirmez." Caner Taslaman - Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi? S,125 -Destek Yayınları
'Boşlukların Tanrısı ' yaklaşımlarını teizmin gerçek pozisyonu gibi gösterip evrim teorisi üzerinden ''korkuluk hatasını" işleyenlerin içinde Richard Dawkins gibi ünlü ateist evrimsel biyologlar da vardır. ((Dawkins, boşlukların Tanrısı anlayışını klasik teizmin Tanrı anlayışı/algısııymış gibi göstermeye çalışmaktadır)) Günümüzde, boşlukların Tanrısı anlayışı birçok Felsefeci ve ilahiyatçı tarafından terk edilmiştir. Artan bilimsel bilgi Yaratıcının varlığını ve kudreti için bir karine/delil görülmektedir. (Caner Taslaman/Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi?S,46) (Boşlukların Tanrısı anlayışı kabaca açıklanmayan olgu ve fenomenleri yaratıcı kudret üzerinden açıklama gayreti. - Yıldızların ışığının nereden geliyor bilmiyoruz demek ki Allah yıldızları yapmış - türünden bakışlar.- * (Korkuluk mantık hatası veya özgün adıyla straw man fallacy, tartışmalarda karşı tarafın argümanını çürütmek için kullanılan ama karşıt argümanı doğru şekilde ele alamadığı için çürütemeyen mantık hatasıdır.) -Parantezler Eklememdır.
Reklam
Müslüman 'ın din adına neyi reddetmesi gerekir.? Eğer bir iddia Kur'an'daki bir ayetle tenakuz/çelişki taşıyorsa o iddiayı reddetmek gerekir. ölçü, ele alınan iddiayla çelişki olduğu iddia edilen ayet değerlendirme yapıldığında, bu ayetin zorlama olmayan muhtemel yorumlarının hepsinin söz konusu iddiaayla çelişmesidir.Eğer söz konusu iddia, ayetin zorlama olmayan muhtemel yorumlarından bir tanesi ile çelişmiyor fakat ayetin diğer bir yorumuyla çalışıyorsa, Bu iddianın da Kur'an ile çelişkili olduğunu ileri süremeyiz. Çünkü tenakuz taşımayan yorumunda doğru olma ihtimali vardır, bu durum çelişki itirazının önünü keser. Caner Taslaman/Bir Müslüman Evrimci Olabilir mi? (Destek Yayınları - 6. Baskı, S,37)
“Bir filozof, ‘kavramayı’ ve ‘meşrulaştırmayı birbirinden ayırt etmek için, yeni bir kriter arayan kişi olmalıdır. Bir kişi savaşa veya teröre yol açan belli bir olaylar zincirini ya da kurumları, onları zerrece haklı çıkarmadan, hatta onları lanetleyerek ya da yeni kurumlar icat etmeye kalkışarak; tarif edebilir. kavrayabilir ve açıklayabilir. Bir kişi belli terör eylemlerini (devlet terörü olsun ya da olmasın), onları ortaya çıkaran hatta meşrulaştıran koşulları göz ardı etmeksizin, koşulsuzca lanetleyebilir.”(*) Caner Taslaman -‘Terör’ün ve ‘Cihad’ın Retoriği (*) Jacques Derrida, Autoimmunity: Real and Symbolic Suicides, A Dialogue with Jacques Darrida, Giovanna Borradori’nin röportajı, Philosophy in a Time of Terror içinde, çev: Pascale-Anne Brault and Michael Nass, gözden geçiren: Jacques Derrida, (The University of Chicago Press, 2003), s. 106-107
'Eğer çıkmış olan savaşların suçu dinlere yüklenecekse engellenmiş olanlar içinde dinlerin övülmesi gerekmez mi? Dinsel kurumların savaşlardan sorumlu oldukları dönemde barıştanda sorumlu olmaları gerekmez mi ?'' Caner Taslaman / Terör'ün ve Cihad'ın Retoriği
cihad' retoriğinin oluşması, gelişen siyasal meselelerle yakından alakalıdır. Bu retorik sadece Müslümanlara karşı kullanılmamıştır; birçok durumda Müslümanlar birbirini kafir ilan ederek, 'cihad' retoriğinden, kitleleri hasımlarına karşı savaştırabilmek için faydalanmıştır." Caner Taslaman / 'Terörün ve 'Cihad'ın Retoriği
"Yalancı, normal koşullarda gerçekliğe yenik düşer. Gerçekliğin ikamesi yoktur; deneyimli bir yalancının ortaya koyacağı yalan ne denli geniş çaplı olursa olsun, bilgisayarların yardımına başvurulmuş olunsa dahi olgusal gerçekliğin boyutlarına ulaşamayacaktır. Yalancı yalanlarının kaçından yakayı sıyırırsa sıyırsın, prensipte yalancılık yapmış olmaktan yakayı sıyıramayacaktır. (...) Belli bir yerden sonra her zaman yalanın kendine zarar vermeye başladığı bir noktaya varılır. Yalanların muhatabı olan seyirci kitlesi hayatta kalmak için hakikat ile yalanı birbirinden ayıran çizgiyi tamamen hiçe saymak zorunda kaldığında işte bu noktaya gelinir. Eğer hayatta kalmanız, önünüze sunulana güveniyormuş gibi yapmanıza bağlı ise, size sunulan şeyin hakikat mı yalan mı olduğunun bir kıymeti kalmaz. Güvenilebilir hakikat kamusal hayattan tamamen çıktığında, sürekli değişen insan meselelerinin en temel dengeleyici unsuru da onunla birlikte kaybolmuş olur." Hannah Arendt / Siyasette Yalan/s.15-16 - Sel Yayıncılık
Reklam
Nasıl olmuştur da evrenin başlangıç patlaması Bach’a notaları, Rembrandt’a renkleri, Newton’a matematiği hediye etmiştir? Caner Taslaman
" Neden doğa yasaları, evrende gözlenen tasarımları ve tüm çeşitliliği ile canlıların oluşumunu olanaklı kılacak şekildedir?" • Caner Taslaman
Temel soru atomu nasıl gördüğümüz değil, görmenin nasıl var olduğudur." ~C. Taslaman
Dinin temel sırrı imtihandır; imtihan ancak irade varsa, irade ancak kötülük varsa anlamlıdır.
İnsanı yaratan, yaratılışın sırlarını yarattığının özüne yerleştirmiştir." •Caner Taslaman
1.339 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.