Sahi, zaman bize etrafımızdakilerden çok daha az etki etseydi nasıl bir yaşantımız olurdu? Mesela W.Shakespeare'ın tablosuna bakarken, aslında geçmişte onun ünlü olmaya başladığı zamanlarda sahnesinde yer almış biri olarak "Ona hiç benzetememişler" demek, nasıl hissettirirdi? Çevremizdeki insanlar birer birer ruhunu teslim ederken, yüzyıllar boyunca daha yaşayacağının farkında olup zamanın içinde sıkışmak... Kitap şimdiye kadar okuduğum en akıcı, en sürükleyici kitaplardan biriydi. Okuyucusunu asla yormuyor. Zamana karşı durabilen bir insanın gözünden, aslında "Zaman" kavramına hapis olmadığımızın, zamana sadece bir yere kadar eşlik eden ve bununla barışık olması gereken basit canlılar olduğumuzun farkına vardıran bir eser. Kesinlikle tavsiye ederim.
"Biz o kadar uzak olduğunu zannederken, geçmişin bu kadar yakın olması ne tuhaf. Bir cümleden fırlayıp sizi çağırıvermesi tuhaf. Her bir nesne ve sözcüğün, içinde bir hayalet barındırabilmesi tuhaf."