Bir gün, Atatürk'ün Ülkü'ye muhabbetinin neden ileri geldiğini sordum.
Cevaben:
"Zekayı takdir ederim. Bu çocukta kıymetli bir zeka görmekteyim. Ülkü ile onun için alakadar oluyorum." buyurdular.
Büyük Mustafa Kemal'in ne gibi şartlar altında ve ne kadar nankör bir muhit içerisinde çalıştığını, memleketine büyük hizmetler yaparken, nasıl kıskanç ve dar bir zihniyetle karşılaştığını gösteren acı misaller bugün için yarın için bir ibret dersi olmalıdır.