Ali Eren Onur

Ali Eren Onur
@Shotunder
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi İntörn Doktor
Öğrenci
47 okur puanı
Şubat 2020 tarihinde katıldı
6. Yüzyılda Ksenophanes insan merkezci çoktanrıcılığa yıkıcı bir kesinlikle karşı çıktı: Eğer atlar ve öküzlerin elleri olsaydı ve çizim ya da heykel yapabilselerdi, atlar tanrıların şekillerini at gibi resmederdi, öküzler de öküz gibi
Reklam
Yaşamın ilk 2 haftasında insan yavrusu solipsisttir, yani çevresini kendisinin bir parçası olarak algılar. Yaklaşık bir ay içinde, bebek kendisinin haricinde, kandırılacak veya kaçınılacak başka şeyler de olduğunun farkına varır. Bebek, hemşirelerin dediği gibi “farkına varmaya başlar”. Birey ile dış dünya arasında bir uçurum açılmaya başlamıştır.
Sokrates öncesi felsefe doğanın keşfiyle başlar; Sokratik felsefe ise insan ruhunun keşfiyle başlar

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Nietzsche, Sokrates’in Yunan düşüncesi üzerindeki etkisini olumsuz olarak görmüş, “bir makinenin içine çalışmasına engel olmak için atılmış bir taş” olarak yorumlamıştır. Nietzsche’ye göre Sokrates öncesi düşünürler gerçek ve özgün Helen düşüncesinin temsilcileriydiler. Onlardan sonra gelenler, Yunan düşüncesinin inişe geçtiği dönemin temsilcileridirler.
Ali Eren Onur
Bir kitabı okumaya başladı
Sokrates Öncesi ve Sonrası
Sokrates Öncesi ve SonrasıFrancis MacDonald Cornford
8.2/10 · 839 okunma
Reklam
272 syf.
9/10 puan verdi
·
14 günde okudu
Antik Mısır’da 24 Saat
Antik Mısır’da 24 SaatDonald P. Ryan
7.8/10 · 67 okunma
Yirmi yıllık bir aile dostu, beş yıllık bir iş arkadaşı ve sadece iki haftada bir yabancı oldu.
Sayfa 202Kitabı okudu
Mısırlılar yabancıları deri renklerinden veya coğrafik kökenlerinden dolayı küçümsemezlerdi; Mısırlılar geri kalan herkesi kültür anlamında hakir görürlerdi.
Sayfa 201Kitabı okudu
Yelpazeciler yüzyıllar boyu hükümdarın çevresinin sıradan birer parçası olmasına rağmen, “Sağ Yelpazeci” unvanı 2. Amenhotep’in hükümdarlığı sırasında ortaya çıktı. Bu yelpazecilerin hükümdara fiziksel olarak ne kadar yakın durduğuna ve resmî etkinliklerde bile bulunmalarına bakılırsa, bu kişiler oldukça sadık ve güvenilir olmalıdır.
Sayfa 143Kitabı okudu
Eski bir Antik Mısır hikayesi Ra’nın insanlardan nasıl sıkıldığını, bu yüzden onları yok etmeye nasıl kalkıştığını anlatır. Bu konuda epey hevesli olan kızı Hathor kendini önce intikam peşindeki Ra’nın gözüne dönüştürdü. Sonra da genellikle sert ve korkutucu bir dişi aslan olarak resmedilen korkunç tanrıça Sekhmet’e dönüştü. Böylece katliama büyük bir şevkle ortak olarak kan ve kıyımın tadını çıkardı. Kısa bir süre sonra Ra yaptıklarından pişman oldu ve ölümleri durdurmak için Hathor’u kontrol etmesi gerekti. Bu işi, dudak uçuklatan miktarlarda kırmızıya boyanmış birayı toprağa dökerek yaptı. Susayan ve bunların insan kanı olduğunu düşünen tanrıça biraları içti, sarhoş oldu ve bayıldı. Böylece insanlık büsbütün bir imhadan bira sayesinde kurtuldu. Sarhoşlar Festivali’nde bu kurtuluş kutlanırdı. Mısır’ın ahlaki değerleri günlük yaşamda genellikle ayıklığı savunurken, partiler ve özel kutlamalar istisnaydı. Bu özel festival aynı zamanda normalde onaylanmayan sarhoşluk, arkadaşlarla veya yabancılarla cinsel ilişkiyi teşvik ediyordu.
Sayfa 126Kitabı okudu
Reklam
Hayat arada sırada nankörlük yapardı ancak Mısır’daki ev hanımlarının çoğu için bu durum sıradandı.
Evinde profesyonel bir katipti ve Theban tapınağına yılda sadece üç kez, birer ay hizmet ediyordu. Rahiplerin dönüşümlü görevlendirilmesi rahiplik kurumunun çok güçlenmesini engelliyordu.
Oldukça çirkin ancak güçlü ve acımasız olan Bes, Mısırlı ailelerin en sevdiği ev koruyucularından biriydi. İnsan ve aslana benzer özelliklerin bir araya geldiği bücürün, kötü ruhları defettiği düşünülürdü. Çoğu Mısır heykelinin aksine sıklıkla yüzü tamamen öne bakacak şekilde, korkutucu özellikleri büsbütün etki yapacak bir duruşla canlandırılırdı.
216 syf.
6/10 puan verdi
·
54 günde okudu
Sonlara doğru bitirmek için kendimi zorlasam da okumuş olmaktan mutlu olduğum bir kitap. Gerçekten bir yerden sonra akmıyor ve aralardan kapabildiğiniz incelikleri kapmanız gerekiyor. Eğer kitaplardan sıkılınca bırakan tarzda biriyseniz hiç başlamayın derim çünkü bol bol sıkılacaksınız. Ama içeriği beni tatmin etti ve kelimenin tam anlamıyla meraklısına diyebileceğim bir kitap. Herhangi birisinin bitirme ihtimali yok gibi bir şey inanılmaz sıkılır çünkü
Retorik
RetorikAristoteles · Say Yayınları · 20181,127 okunma
216 syf.
6/10 puan verdi
·
54 günde okudu
Retorik
RetorikAristoteles
8.1/10 · 1.127 okunma
361 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.