Türkiye'nin en büyük problemlerinden biri insanların artık ahlaksızca başkasının hakkını yemeyi bile kendi nasibi olarak görmesidir. "Bu bana nasip olarak verildi," diyorlar. Kimse "Ben bu işin adamı değilim," diyemiyor.
Toplumumuzda vardır bu; kimse kara koyunun karısı, kocası, kendisi olmak istemez. Bilakis toplumda rahat etmek, kendisini garantiye almak, etliye sütlüye karışmamak ister. O zaman da bu, her şeyi bilmeyeceksin demektir; bilip de etrafa karışmayacaksın. Söz konusu anlayışı doğrulamak adına, bu doğrultuda huzurlu huzurlu yaşayıp gitmeyi salık veren "Çok bilen çok yanılır," diye bir laf da uydurulmuştur. Oysa hayat hiç de öyle değildir.
"Bir ortamda mütevazı olmaya kalkarsanız saygının azalmaya başladığını hissedersiniz."
Tevazuun ölçüsü vardır.
Tevazuyla arogansı (kibir) birlikte götürmek lazımdır.