"Gün olur bir olay gelirse başa, Kesip ümidin düşme telaşa; Kereminden mahrum eder mi hâşâ! Resûl'ün yaktığı meş'ale sönmez, Bu kapıyı çalan eli boş dönmez.."🥀
(Kaside-i Bürde, Türkçe Söyleyiş)
Yoksa insanlar sadece “iman ettik” demekle, bir imtihana tâbi tutulmadan (ve sonunda yeterli ve geçerli puan almadan) bırakılacaklarını (ve kurtulacaklarını) mı (zann ve) hesap etmektedirler?
(Ankebut 2)🥀
"Sabretmem lazım, tâ ki Allah meselem için bir kapı açana kadar. Ve sabretmem lazım, tâ ki sabrım, sabretmem gereken bir meseleye sabrettiğimi bilene kadar.."
İmam Şâfiî🌱