"Öldükten sonra ne kadar hızlı unutulduğunu bir bilsen… Daha toprağın soğumadan hayat devam ediyor, isimler yavaş yavaş dilden düşüyor, sesin hatıralara karışıyor. Bir zamanlar seni arayanlar, merak edenler, yokluğunu fark etmeyenlere dönüşüyor. İnsan o zaman anlıyor; dünyada kalıcı olan ne alkış, ne kalabalık, ne de hatırlanmak. O yüzden Allah’ın rızasını kazanmaktan başka kimsenin rızasını kazanmaya değmiyor. İnsanların duası da sevgisi de vefası da sınırlı. Bugün varsın, yarın yoksun; dün konuşulan hikâyen, yarın unutuluyor. Hiçbiri para etmiyor, hiçbiri kalbe ebedî bir güven vermiyor. Geriye sadece yaptıkların, niyetlerin ve Rabbine verdiğin söz kalıyor. İnsan öldüğünde değil, unutulduğunda dünyadan gerçekten ayrılıyor. Asıl mesele, Allah katında unutulmamak."
> seyâhi kelâm, (alıntı)