''1.Dünya Savaşı kimyagerlerin ve2.Dünya Savaşı'da fizikçilerin savaşı olduysa,şimdi Pentagon'un karşı karşıya olduğu tehlikler hesaba katıldığında,3. Dünya Savaşı biyologların mı olacaktı?''
''Elektronik çitin iki yüzü vardı:biri halka açık,diğeri gizli,Kamuoyuna açıklanacak olan program,Pentagon.2un Ho Chi Minh yolundaki trafiği engellemek için yapacağı fiziksel çit ya da bariyerdi.Bu çit Amerikan ordusunun mühendisleri tarafından inşa edilecek ve Amerikan askerleriyle korunacaktı.Jason bilimcisi William Nierenberg'in daha sonra anlattığı ifadeyle,''zincir baklalı çiti,dikenli telleri nöbet kuleleleri ve tarafsız bölgeden oluşan mekanik bir bariyer.''Oysa Jason bilim adamlarının tasarlayacakları gizli çitin nöbet tutacak askerlere ihtiyacı yoktu.Asker dikmek yerine yol boyunca gizlice yüksek teknoloji sensörler yerleştirilecekti.''
''Bu çok ilginç bir teknikti.diye anlatıyordu Ruina.Yönlendirilmiş enerji ışınları iki şekilde gelir:Lazer ışınları içeren ışık ve elektron ya da proton yüklü parçacıklar.''Parçacık ışın silahları özel silah sistemleridir, diye açıklıyordu Ruina.''Buck Rogers ölüm ışını görüntüsü ile''gelirler, çünkü''ışık hızında çalışır ve bir anda öldürürler''deniyordu eski bir ARPA özetinde.
''Washington'a atılan Castle-Bravo büyüklüğünde bir bomba Doğu Kıyısı'nı bir atışta yok edebilirdi.York ve Wiesner 'in KABF analizleri Sovyetlerin Amerika'ya bin misli ile saldırabilmek istediğini gösteriyordu.Şok edici ve endişe verici bir bilgiydi bu.Sovyetler,sadece birkaçyıl içinde bin KABF üretmeye çalışıyorlarsa,kesinlikle söylenebilecek tek bir rasyonel sonuç vardı.Sovyetler Birliği,topyekün bir nükleer savaşa hazırlanıyordu.''