"Sizin öğretinizde insan nasıl doğar? temiz mi, kirli mi?
"Elbette tertemiz doğar. Ancak daha sonra dünyaya olan sevgisinden dolayı bazı kötülükler yapar,kirlenir."
Yaşlı bi adam yanima geldi . Sizi tanrılar gonderdi siz hekim misiniz ?
Hayir dedim ben bilgeler ciragiyim belde belde gezerim . Bu arkadasim da mazhadar beldesinden.
Kimsenin soruma cevap vermediginde bana cevap veren cocuk geldi dizlerimin yanina oturdu.
Bilgeler de bizim gibi insan mı? Diye sordu. Sultan la gülüştük . Sari saclarini oksadim.
"Her insan bir bilgedir !" dedim.
Yani simdi ben de mi bilgeyim? Dedi
ELBETTE bilgesin yoksa bana o kadar guzel cevap verebilir miydin dedim .
Bize degerli bir sey vermezsen ölecegini biliyor musun dedi
Evet biliyorum dedim
Oyleyse ver bakalim,uzerinde degerli ne var ?
Uzerimde kiymetli bir sey yok ama kafamda kiymetli cok sey var
Kafandakiler senin olsun
Bize degerli seyler lazim!
Hem senin o ogretilerin neye yarıyor ki? Dedi.
"Hayatı kolaylastirir, mutlu bir yasam sunar!
Bu elmaların sahibi sen misin diye sordum. Yaşlı adam bilgece cevap verdi.
" hayır , ben değilim , sadece ölene kadar bakıcısıyım."
Hoşuma gitti. Insanlar bilmezler mi , sahip oldukları ne varsa onlara sadece bir ömür kadar sahip olabilirler.