'bir gönüle girmek, bir acıya merhem olmak ya da yarayı sarmak derde devadır. bir insanın elinden tuttuğunuzda, kalp göğe doğru genişler ve insan yücelir. böylelikle, birine derman olduğunuzda, aslında kendinize derman olmuş olursunuz.'
Hz. Ömer'den bir nasihat ;
Kendini fazla yorma, her şey Allah’ın takdiri ile olur. Allah’ın istemediği şey sana isabet etmeyecek, emri ise seni ıskalamayacaktır.