Dışarı çıktım bugün . Sizin toplum benimse kalabalık dediğim insanlara temas etmek zorunda kaldım . Hepsi konuşuyordu , hepsinden ses çıkıyordu birbirlerini dinlemeden üstelik ve tabi anlamadan birbirlerini. Yorucu bir gündü benim için , kalabalık beni yoruyor . Hepsinin hemen hemen her şey hakkında bilgisi fikri vardı lakin hemen hemen hepsi de hiç bişey bilmiyorlardı . Konuşma çok kapsamlı değildi . Az buçuk siyaset anlamadıkları aşikar oldukları ekonomi ama pek profesyonel oldukları dedikodu. Bakın işte burada haksızlık yaptığımı farkettim bu konuda dedikodu! Hepsi o kadar iyi başkalarının hayatına ahkam kesebiliyorlardı ki , kendi hayatlarıymışcasına o kadar rahat müdahale edebiliyorlardı ki aklım almadı. Bir yerden kaçıp başka yere geçsem yine aynı kalabalık yine aynı zihniyet . Giyilen etek takılan küpeye , saç renginden ses tonuna kadar o kadar yüzeysel verilerden o kadar derin yargılar oluyordu akıl alacak gibi değil . Sizin toplum dediğiniz o kalabalık ormanın aç kaplamlarından beter bir azınlık bir zayıf görmesinler , parçalamak icin birbirileriyle yarışır haldeler resmen . Neyseki kaçacak bir yerim vardı onlardan uzak . Zira biraz daha kalsam ya parcalanacaktım veyahut bende sürüye dahil olacaktım….
Alıntı : umud