Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Ülker

"Yaşamını kendi benliğinin belirli bir suretini yaratmaya çalışmakla geçiren bir yaratık, o suretin antitezi haline gelmektense ölmeyi yeğler."
Reklam
Tanrılar ile insanları birbirinden ayıran hiçbir şey yoktur: Biri, diğerinin içine usulca karışabilir.
Leon Battista Alberti
"Ruhun hareketleri, bedenin hareketleri sayesinde bilinir hale gelir."

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
... hayvan oluşun esas karakteri, güdüleri takip eden hareketle birlikte idraktir.
Nasıl ki görünür dünya, güneşin doğmasıyla birlikte aydınlanır, aynı şekilde anlamanın tek ve sade işlevinin bir dokunuşuyla, boş ve hiçbir şey ifade etmeyen hissiyatlar algıya dönüşür.
Reklam
... nedensellik yasasının anlamı ve gerekliliği sadece şurada bulunur: Değişimin özü sadece bir durumda meydana gelen rastgele bir dönüşüm değildir; bilakis bu öz, tam da mekanın bu kısmında şimdi bir şeyin ve daha sonra da başka bir şeyin oluşunda ve zamanın bir ve aynı anında şurada bir şeyin ve başka bir yerde ise farklı bir şeyin oluşudur.
Zamanda her an, kendisine vesile olan anı -babasını- yok ederek var olur ve kendisi de çabucak sönüverir. Geçmiş ve gelecek, içerdiklerinin sonuçlarından bağımsız olarak düşünüldüğünde, herhangi bir rüya kadar boştur ve "şimdi" ise bu ikisi arasında uzamı ve süresi olmayan sınırdır.
... dünya bir yönüyle tamamen tasavvur iken, diğer taraftan tamamen istemedir. Bu ikisine de ait olmayan, daha ziyade kendinde-nesne olan bir gerçeklik, sadece uyduruk bir hayaldir ve felsefede böyle bir şeyi kabul etmek, yanıltıcı ışıkları kendine pusula edinmektir (ne yazık ki Kant'ın "kendinde şey"i bile fark edilmeden kendinde-nesneye evrilerek bozulmuştur).
İdrak edilebilir ne varsa tasavvurdur; diğer bir değişle, bütün bu dünya sadece özneye bağlı olan nesnedir, algılayanın algısıdır.
Dünya yalnızca tasavvur edene bağımlı olarak vardır.
Eğer herhangi bir hakikate a priori diyeceksek, işte bu odur; zira bu hakikat, bütün mümkün ve düşünülebilir deneyim kalıbının ifadesidir ve bütün öteki kalıplardan -mekan, zaman ve nedensellik kalıplarından- daha kapsayıcıdır çünkü bütün bu kalıpları önceler.
Reklam
Hakikat, kendisini arzu eden herkesin boynuna atlayan bir fahişe değildir.
Bilgelerin en dikkatlileri, İblis konusunda sessiz kaldılar; ermişler, öğrenmiş oldukları şeyi bildirme gücünü kendilerinde bulamadılar. İblis, tapınmada onlardan kararlıydı ve Öz'ün Dışavurumuna onlardan daha yakındı. Daha çok çaba gösterdi ve anlaşmaya daha fazla uydu ve onlara, Tapınılan'dan daha yakın oldu.
...katıksız aklın belleğe gereksinimi yoktur.
Tûr’un yamacında Musa, İblis'le karşılaştı ve ona sordu: "Ey İblis, secde etmekten seni alakoyan neydi?" O da, şöyle dedi: "Beni secde etmekten alakoyan, Tek Sevgili'ye bağlılığımı bildirişimdi; eğer secde etseydim senin gibi olurdum; çünkü senden, «dağa bak» diye yalnızca bir kez istekte bulunuldu, sen de baktın. Bana gelince, benden Adem'e secde etmem bin kez istendi, ama secde etmedim; çünkü bildirdiğim niyete bağlı kaldım"
901 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.