Nizamiye kapısınin orada bütün sevdiklerinizi geride bırakıyorsun. Sivil hayata dair tek şey üstünüzde kalan sivil kıyafetler ve sonra bu kıyafetleri giymeyi bile özleyecek hala geliyorsun . Askeriye den verilen üniforma ve botları giydiriyorlar hızlıca . Genellikle bol ve salaş geliyor bu verilen kıyafetler . İcinde kendinizi taniyamiyorsunuz adeta. Herkes verilen bu kıyafetler içerisinde tanınmaz hale geliyor ve o durumda asker oluyorsun . İçeri giriyorsunuz ve bir süre içeride yarı tutsaksiniz binlerce kişi ile beraber . Yeni arkadaşlarla tanışıyor yeni hayat hikayeleri ile karşılaşıyorsun.İclerinden bazıları kırk yıllık dostun gibi oluyor. kısacık askerlik süresi içerisinde ne öğrendin diye sorarsanız sabretmeyi öğrendim diyebilirim . Ve bana kazandirdigi bu süre zarfında ki yeni tanıştığımız kitap sever dostlar .