Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
CeSuMa ve AySiMa ikiz kız çocukları biri annesiyle diğeri babasıyla yaşıyor. Cesuma özel bir kız. Diğer kahramanımız ise isim babası Barış Manço olan, korkularımızın vücut bulmuş hâli, sevimli korkuluk BaMan... Kahramanların isimleri AySiMa'nın özel durumuyla ilintili olarak seçilmiş.
Kullanılan dil öyle güzel ki sayfalar art arda ilerliyor, koşup gidiyorsunuz CeSuMa'nın peşinde. Her bölüm başındaki epigraflar dışında şairlerden mısralar, kitaplar, kitap kahramanları ve Barış Manço şarkıları ile ustalıkla buluşturuyor sizi yazar. Dilinize pek çok şarkı dolanacak Barış Manço'dan.
Parçalanmış ailelerde asıl pare pare olan, çocuklar oluyor sanki. Bölünürken bölüşemiyor ya da hoyratça pay ediyor çocukların can taşıdığını unutan ebeveynler. Elbet su akıyor, yatağını buluyor burada.
Eğitime, sınavlara,sınavlara bakışa, okul yönetimine, aile tutumuna da değiniliyor CeSuMa'da.
Kitapta dikkat çekici çizimler kullanılmış. Çizimlerinin macerayı desteklemesi çok güzel, her bir çizim ayrı ayrı çok güzel ve çok tatlı. CeSuMa da güçlü çizgileri olan bir çizer kahraman... Çizimlerin bu yönüyle de macerayı desteklemesi ayrı incelik.
Sözün özü; konusuyla, gizemiyle, dil ve anlatımıyla, çizimleriyle sizi saracak ve farkındalığınızı artıracak, zaman ayırdığınıza pişman olmayacağınız bir kitap CeSuMa...
Küçücük bir uyarı kitaplarla, okumakla haşır neşir değilseniz, bir okuma kültürü edinmemişseniz felsefî altyapısı sizi zorlayabilir. Sıkı okurlar içinse bence mutlaka uğranılması gereken bir durak Cesuma üstelik çocuk kitabı olsa da büyüklerin de çok şey bulacağı, dönüp kendine ve etrafına bakacağı; kendini ve yaşamı sorgulayacağı altı çizili satırlarla dönüp tekrar tekrar gelmek isteyeceği mühim bir durak.
Çabucak okunan, hayalle gerçeğin iç içe geçtiği, dokunaklı ve gizemli bir kitap. Dostluk, sevgi, merak, umut, okul, öğrenme, öğretmen, savaş, barış... Bir de görseller siyah beyaz ve zor seçilir olmasaydı.
Kahramanın büyümüş hali, engellere meydan okuyuşu ve çevresinden gördüğü yüreklendirici destek, bence etkileyiciydi. Göz görmese de yürek görür, yürekten isteyen zorlukları aşar. Bu kitap da okunur, diyebilirim.