Tom Barrack hem Türkiye hem de bölge için önemli açıklamalarda bulundu;
🔴Türkiye harika bir müttefik oldu. Türkiye aynı zamanda yanlış anlaşılıyor.
🔴Türkiye bizim en büyük NATO müttefikimiz.
🔴Türkiye, Müslüman Kardeşler’i desteklemiyor.
🔴Türkiye her konuda bizim sadık bir dostumuz ve müttefikimiz oldu. Bizden sonra NATO’ya en büyük katkıyı sağlayan ülke Türkiye’dir.
🔴ABD ve İsrail, İran’ı köşeye sıkıştırdı; İran hiç bu kadar zayıf olmamıştı.
🔴Eğer bizimle uğraşmak istiyorsanız, bunun sonucuna katlanmaya hazır olun.
Aynı gün içerisinde hem İsrail'e yönelik söylemler, Hem Türkiye'ye yönelik söylemler önemliydi. Nato içerisinde "Türkiye'nin ekseninin kaydığına" ve "güvenilmez müttefik" gibi sıkça getirilen eleştirilerin önüne ket atılması açısından değerliydi. Aynı zamanda hala inatla politik görüşlerinin esiri olarak Türkiye'ye getirilen eleştiriler de önü kesilir artık.
Her ne kadar sonunu çok pozitif görmesem de yadsınamaz bir gerçek var ki konjonktür şuan Türkiye'nin yanında ve bir süre daha böyle olacak. Ezberler de bu sebeple bozulmaya devam edecek.