Konu her açıldığında; dünyaya bir imtihan için geldiğimizi, dünya ömrümüzün ahiret kıyasla bir "göz açıp kapama" süresi kadar kısa olduğunu ve yaptıklarımızın/yapmadıklarımızın hesabını vereceğimiz o güne inandığımızı ifade ederiz.
Peki, teoride bildiğimiz bu hakikat, pratik hayatımızda ne kadar yer kaplıyor?
Ne yazık ki;
Dünyanın bitmek bilmeyen koşuşturmaları,
Arzu ve isteklerimizin sonsuzluğu,
Beklentilerimizin ağırlığı...
Bizi bazen öyle bir kuşatıyor ki, asıl hakikati ıskalıyoruz. En önemli olanı ihmal edip, sadece geçici olanın peşinde bir ömür tüketebiliyoruz.