Beni güzel hatırla
Bunlar son satırlar...
Farzet ki bir rüzgardım
Esip geçtim hayatından
Ya da bir yağmur
Sel oldum sokağında
Sonra toprak çekti suyu
Kaybolup gittim
-Orhan Veli Kanık
Ne fırtınalar koptu,
Benim hayat dallarımdan
Hiç birinde vazgeçmedim umutlarımdan
İçimde kıyametler kopsa da
Ben baharıyım yarınlarımın,
Çiçek açarım her kışın ardından.
-Nazım Hikmet