"En faziletli olan,kurbanın üçte birini tasadduk etmek(vermek,bağışlamak) ,diğer üçte birini zengin de olsalar akraba ve arkadaşlarına ziyafet çekmesi, son üçte birini de evinde saklamasıdır."
"Ey Fatıma! Kalk kurbanının yanında hazır bulun. Zira onun kanından damlayan ilk damla ile birlikte işlemiş olduğun bütün günahlar bağışlanacaktır.
Kesim esnasında ise:
'Namazım, kurbanım, hayatım ve ölümüm, âlemlerin Rabbi olan Allâh-u Te'âlâ içindir. Onun hiçbir ortağı yoktur.' de."