Dil sadece diğer insanlarla iletişim kurmamızı sağlamaz, aynı zamanda eksiklik hissimizide yoğunlaştırır. İhtiyaçlarımızı dil aracılığıyla telaffuz ederiz ancak bu eksiklik hissimizi olumlu yönde etkilemez.
Dünyayı algılama ve kavramsallaştırma biçimimiz, konuştuğumuz dile ve edindiğimiz kültüre bağlıdır. Eskimoların karı ifade etmek için 50’den fazla kelime kullandıkları gibi...
Her insan, farklı ihtiyaçlara sahip olduğu gibi farklı yorumlama kaynaklarına da sahiptir. Bir metin, ancak kendi okuyucusunun deneyim ve yaşam koşulları içerisinde bir anlam ifade eder..