Öğle sıcağı da geçer, önce akşam sonra da gece olur...
Ondan sonra da acı çekenlerin, yorgun olanların sessiz barınaklarına dönüp tatlı tatlı uykuya daldıkları zaman gelir
Yalnız eşitsizlik ağır bir şey. İnsanın hem kendisine saygısı olsun hem de seve seve söz dinlesin, boyun eğsin, bunu anlarım; işte bu mutluluktur. Ama zorla boyun eğmek ... hayır şimdiye kadar çektiğimiz yeter.
Zaman bilindiği gibi bazen kuş gibi uçar bazen de solucan gibi sürünerek geçer. Ama insan en çok zamanın ağır mı yoksa çabuk mu geçtiğini fark etmediği vakit kendisini iyi hisseder.