Kitaplar, bir zaman bana, insanları sevmek lazım geldiğini, insanları sevince tabiatın, tabiatı sevince dünyanın sevileceğini, oradan yaşama sevinci duyulacağını öğretmiştirler. Hayır, şimdi insanları kitapların öğrettiği şekilde sevmiyorum.
Mahalle Kavgası
Sait Faik Abasıyanık