Herkese merhaba
Uzun zamandır Genç Timaş kitabını okumuyordum.
Bu kitabı sonbahar teması için okudum.
Bu kitapta October'ın 11.yaş gününde babası bir kaza geçiriyor ve hastanelik oluyor. Bu süre zarfında october hiç ama hiç sevmediği annesiyle londra'da bir arada yaşamak zorunda kalıyor. Bizler de hiç şehir yüzü görmemiş yabani bir çocuğun şehir hayatıyla tanışmasını ve bu süreçte aldığı dersleri okuyoruz.
Kitaba bayıldım. Her duyguyu hissederek okudum. Ormanda yaşamış kızın şehir hayatında tanışmasına şahit olduk. October'ın çoçukça düşünceleri aşırı gerçek yazılmış o yaş grubunda olduğunu hissederseniz ve babasıyla arasındaki bağ beni çok duygulandırdı. October'ın duyguları, endişesi, heyecanı falan bana çok geçti dediğim gibi bütün duyguları hissettim. Yusufla arkadaşlığını daha derin görmek isterdim, ayrıca annesiyle de. October harika bir çocuk ve ona bayıldım. Hayal dünyası son derece geniş, akıllı ve özgürlük düşkünü. Beni en çok stig'le ve annesiyle son da olan sahneleri çok etkiledi. Tabiatın dengesini bozmaktan korksa da yalnız kalmış bir baykuş yavrusunu sahiplenip, bakımını üstleniyor. Onların hikayesini okurken çok eğlendim. Ocotber karakterini sevdim.Kitap doğa, özgürlük ve aidiyet temalarını işlemiştir. Kitap sade dille anlatılmş. Şiirsel tarafları da vardı. Kitap akıcıydı. Kitapta argo sözcük yer almamıştır. Kitapta +18 sahnesi yer almamıştır.
Sonbahar temasına yakışan bir kitap. Kafa dağıtıcı bir kitap ders alabileceğimiz yer çok fazla
Kitabı her yaş grubu okuyabilir.