Dilhun..

"ebu derda radıyallahu anh gece yarısı kalkar, şöyle derdi: نامت العُيُونُ، وغارت النجوم، وأنت الحي القيوم. gözler uyudu, yıldızlar battı, sen hayy ve kayyum'sun.” | muvatta, 520
Reklam
🌙 . Gece bastırınca; bir yıldız görmüş: bu mu benim Rabbim? -demiş.. o batınca da: Ben, batanları sevmem demiş.. 《 Enam, 76 》
“Hebâ oldu” deriz, emeğimizin boşa gittiği işler için. Hebâ Arapçada “toz” demektir. “Sen gel beni dinle, günlerimiz hebâ olmasın” der şair. Hebâ olmak, toz olmaktır, toza karışıp kaybolmak...
"Sabrı Allah ile olmayan kimse, sabrın sonundaki güzel dereceyi umut edemez." 📚Sabredenler ve Şükredenler ; İbni Kayyim El Cevziyye
"İyi ki geçiyorsun zaman, ya acının en derinime işlediği bir anda donup kalsaydın." İnsan Halleri, Kemal Sayar