Bizim sevgi anlayışımız, dostluk anlayışımız çağın gerisine düşmüş de, biz farkında değiliz sanırım. Sevgimiz de mi, göçebe sevgisiymiş, feodalmış ne? Yoksa insanlar mı, eski insanlar değil artık? Bugünün insanı mı dünün insanından daha bencil? Bilmem ki...
Baharla birlikte havalar ısınmağa yüz tutar tutmaz patır patır patlayacak, filiz verecek, tomurcuklanacak, çiçek açacak ağaçlar, nasıl bütün kış boyu birer dal gibi gözükürlerse, demek kişilerin birbirleriyle ilişkilerindeki patlama birikimleri, gerginlik birikimleri de, tıpkı öyle, önceden kendini pek de belli etmezmiş...