Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sosyete dedikleri böyle bir şeydi herhalde, insanlığa karşı adap yoksunu kadınların zevklerini yarıştırarak kendilerini ortaya koyma çabası...
Sayfa 416Kitabı okudu
Edep; Müridin kendi nefsine, ihvanına, mürşidine ve Allah’a karşı uyması gereken kurallardır. Bu kurallara uymak vuslat vesilesidir. Edebe uymayanlar lütuftan mahrum olurlar. Ne güzel söylemiş büyüklerimiz “Edeple gelen lütufla gider” diye. Pirimiz Abdülkadir Geylani Hz.leri “Bir edep için, binlerce derviş feda olsun. Edep gittiğinde onu geri
Reklam
Adap, toplum kurallarına uygun davranma, iyi ve güzele yönelmedir.
Said Nursi'nin medrese hayatı
Ciddi bir şevk ile tahsili gözüne aldı ve bu niyetle nahiyeleri İsparit Ocağı dahilinde bulunan Tağ Köyünde Molla Mehmed Emin Efendi'nin medresesine gitti fakat fazla duramadı. Hâle-i fitriyeleri icabı, daima izzetini koruması ve hatta amirâne söylenen küçük bir söze dahi tahammül edememesi; medreseden ayrılmasına sebeb oldu. Tekrar
Sayfa 28 - Süleymaniye vakfıKitabı okuyor
Serap , yıldızlı gecede bir mehtap..
S_erap, yıldızlı bir gecede bir mehtap E_s rüzgarlarla deniz derya seyret sen Serap R_ahat et otur koltuğuna , al eline bir kahve ve bir kitap A_ nlayışlısın, güzelsin, yaparsın sen çok sevap P_ ırlanta kalplisin, iyi huylusun, var sende terbiye adap...
Hanife Çıta
Hanife Çıta
- Nisan
Fakat fitne nerede? Havada fitne olmaz. Güneşin ışığında, bilginin aydınlığında fitne olmaz. Olsa olsa fitne erkeklerin gözlerinde, kalplerinde yahut dillerinde bulunur. ille de bir tedbir almak gerekiyorsa, erkeklerin gözlerine nikab, kalplerine adap, dillerine ceza lazım gelir.
Reklam
"artık iyiliğin adap ve erkânı değil, yükselme arzusunun zalimliği iş başındadır."
Çabuk iletişimin ve e-maillerin gayrişahsi doğası, insanları yalıtır ve yabancılaştırır. Aşırı çalışma ve her an küçülme tehdidi stres yaratır. Ve nihayet buradan benmerkezli bir popüler kültür üretilir, artık iyiliğin adap ve erkânı değil, yükselme arzusunun zalimliği iş başındadır.
Hak hakikat garipliğe bürünmüş,başını örtene gerici denmiş,delaletin adı medeniyet olmuş, edepsizlik adap adını almış.
ANA-BABANA ŞÜKRET Allahü Teâlâ, Kur'an-ı Kerim'de ana babaya hürmet edilmesini emretmiştir. Peygamberlerinin hepsine de ana-baba haklarına riayet etmelerini emir buyurmuş ve rızasının onların rızasında olduğunu bildirmiştir. Ayet-i Kerimelerde üç şey, üç şeyle beraber zikredilmiştir. Biri olmadan Allâhü Teâlâ diğerini de kabul etmez. Nisa Suresi'nin, 77. Ayet-i Kerime'sinde, "Namazı dosdoğru (adap ve erkânına uygun olarak) kılınız ve zekatı veriniz." buyurulmuştur. Bir kimse namaz kılsa fakat imkanı olduğu halde zekat vermese onun namazının sevabı tam olmaz. Nisa Suresi'nin, 59. Ayet-i Kerime'sinde, "Allah'a ve resulüne itaat ediniz." buyurulmuştur. Allah'a itaat edip resulüne itaat etmeyenin Allah'a itaati kabul olunmaz. Lokman Suresi'nin 14. Ayet-i Kerime'sinde, "Bana ve ana-babana şükret" buyurulmuştur. Allâhü Teâlâ'ya şükredip ana- babasına şükretmeyenin Allah'a şükrü kabul olunmaz. Ana-babasını razı eden kimse, Allāhū Teâlâ'yı razı etmiş olur. Ana-babasından biri veya her ikisi ihtiyarladığında onlara iyilik yapıp razı edenler Allâhü Teâlâ'nın rahmetini kazanır. Tabiinden bir zat şöyle demiştir: "Ana-babasına günde beş defa dua eden kimse onların hakkını ödemiş olur. Allahü Teâlâ'ya şükür günde beş defa namaz kılmaktır. Bunun gibi ana-babaya şükür de günde beş defa onlar için dua etmektir."
Reklam
Sosyete dedikleri şey böyle bir şeydi herhalde, insanlığa karşı adap yoksunu kadınların zevklerini yarıştırarak kendilerini ortaya koyma çabası…
Sosyal medyanın bir âdâbının var olma zorunluluğu her geçen gün kendini iyice hissettirmeye de başladı. Hayat her yönü ile değişim içinde olup ihtiyaçlar süreklilik arz ediyorsa değişen hayat şartlarına göre de usül ve esaslar her yönü ile bir âdâp da Sosyal Medya’da olmalıdır.
Medrese; ilâhı iradenin emrinde ilerliyen insan şuurunu inkâr ederek Aristocu muhafazakârlığında inat ettiği için yıkıldı. Sonun­ da, “ulema-yı rüsum” ve “beşik uleması”, vaktiyle İslâm rönesansının şâhikalarında şahlanan ruh ve zihniyetin katilleri oldular. Ta­rikatları ise, asırların arasında tâ kalbinden kemiren şerîr kuvvet Alevîlik olmuştur. Ve böyle bozuk bir zihniyete, kolayca ortak olan hayatî bazlarla yüklü bir âdap ve erkân silsilesi, tarikatları çürütme­ğe kâfi geldi. İslâm âlemi, bugün bu iki çürütülmüş zihniyetin ha­rabesi halindedir,
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.