Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Ey Av Û Av • Feqîyê Teyran
Ey av û av, ey av û av Ma tu bi `işq û muhbetê Mewc û pêlan tavêy belav Bê sekne û bê ra`hetê Bê ra`het û bê sekne yî  Yan `aşiqê baxwe xwe yî Yan şubhetê qelbê me yî
İşte sûret i'tibâriyle Hz. Muhammed (aleyhisselâm) Âdem'in evladıdır. Hakîkatde ise ma'nâ i'tibâriyle Âdem ve âlem Hazret-i Muhammed'in evladıdır. Bir ağacın yemişine zâhirde baktığın zaman o yemişin o ağaçtan olduğunu görürsün, fakat hakikatde o ağaç o yemişden olmuştur. Bâğıban da o ağaca o yemiş için hizmet etmiştir. O yemiş için onu sulamış, hastalık geldiğinde ilâçlamış, bakmıştır.
Reklam
Bir göz ki onun olmaya ibret nazarında Ol düşmanıdır sahibinin baş üzerinde Bir kulak ki öğüt almaya her dinlediğinden Akıt ona kurşunu heman sen deliğinden. Bir el ki onun olmaya hayr u hasenâti Verilmez ona cennet ehlinin derecâtı
Sayfa 228Kitabı okudu
Huzur bulur bugün seninle âlem Ey bu asırda rahmet-i âlem Risale-i Nur Sürur bulur bugün seninle âdem Ey bir rahmet-i âlem Risale-i Nur Bu hasta gönüller çoktan perişan Varsa sende eğer Lokman'dan nişan Bir şifa sun, gel ey mahbub-u zîşan Ey cilve-i rahmet-i âlem Risale-i Nur * * * Gelmez mi sonu bu uzun hecenin
...... DERYÂ OLAGÖR
1. Ey gönül cîfe-i dünyâya gönül verme zâg olma Perr ü bâl açıp uçup Kâf'a ol Ankâ olagör 2. Nefs-i Fir'avn'ına râm olma Kelîmü'l-vakt ol Da'vet et Hakk'a anı kadr ile Mûsâ olagör 3. Kıl tecerrüd vatanın bâğ-ı Behişt ise de ko Âdem ol cümleten esmâya müsemmâ olagör 4. Su gibi sür yüzü toprağın ayağına düşüp Katreni bahra katıp vâsıl-i deryâ olagör 5. Leb-i la'linden içip âb-ı hayât-ı ebedî Ebedî ölmemeğe Hızr ile Îsâ olagör 6. Secde kıl dost kaşı mihrâbına mihrâbı unut Taşa tapma sâcid-i Ka'be-i Ulyâ olagör 7. Ey Hulûsî ayılıp çıkma sakın dâireden Mest-i ser-halka-i meyhâne-i ma'nâ olagör
Anlatıldığına göre İblis Allah'ın katından kovulunca O'na der ki, «ey Rabb'ım! Adem yüzünden beni cennetten kovdun. Ben ondan kendi başı-ma öç alamam, ancak sen beni üzerine salarsan öcümü alabilirim» Allah ona «seni onun oğulları üzerine salıyorum,çünkü peygamberler senin tu-zağından korunmuşlardır» diye karşılık verir. O «daha
Reklam
Şiir ve İnşa
Çünkü mahsûl ve tahsîl bizim memâlike göre yalnız şiir ve inşâ cihetindedir. Bunlardan bir nebze bahsedilmek fâideden hâlî değildir. Şiirin ta'rif-i umumîyesi kelâm-ı mevzûndur. Yani iki satır sözün her birindeki sükûn ve harekâtın müsâvi olmasından ibarettir. Hatta kafiy usulü milel-i müte'ahhire beyninde hâdis olmuştur. Eski Yunânîler
Can Veren Pervaneler 4
Can Veren Pervaneler 4
Can veren pervaneler 4 Dünyâ zıll-i zâildir. Ona güvenen nâdimdir. Dünya kaybolucu gölge gibidir. Ona güvenen pişman olur. Erzurumlu İbrahim Hakkı S.26
204 syf.
·
Puan vermedi
·
5 günde okudu
a'mak ı hayal
Filibeli Ahmed Hilmi
Filibeli Ahmed Hilmi
Gidip bir aynalı baba bulurmuyuz kendimize bu çağda. Bir şiir okudu aynalı baba gitti bu alemden uzak diyarlara Raci Efendi. Bir sohbetle Çinimacine. Bir sohbet götürdü onu olimposun tepesinde Zühre nin yüzüne hayran. Bir şiir ki hayal için a'mak beşer. Hangisi daha derin insanın içine içine varmak mı? Bir şiir bir ney üfürüğü ile Hindistan da Dalayla ma ile hicliğin hiçine.Ya söyleyip ney ile; bu şuûn, âlem, bî sebat ü bî kadem nerde havva, âdem ? varsa aklın ey dedem. yâd-ı mâzî bahş eder hayf ü âlâm ü keder olma meşgûl-i kader kimse kalmaz hep gider. Dem bu demdir dem bu demdir dem bu dem... Giderken 40 gün Temaşa Bayramı na Zerdüşt huzurun da oldun mu Hürmüze asker. O askerki artık bir Hikmet pehlivan.. Ehrimen e ne muhabbet geldi galip ne hikmet... Hepsi secde geldi aşka işte bundadır asıl hikmet. O aşka ermeye yatti gabristanda geçti kendinden. Deli deyip kapattilar manisa da tımarhaneye. Derdimle yalnız koy beni Sami dedi Raci efendi. O dertlerki ruhunu sarsinda var olmak için yok olup gitmeyi dilesin . Bu devirde mümkün kıl ey yaratıcı böyle muhabbet.
A’mâk-ı Hayal
A’mâk-ı HayalFilibeli Ahmed Hilmi · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202116,7bin okunma
7- Neçe minler çeriğ yığgan hanlar kanı Bu sözlernin her birisi ma'na kanı Vefası yok bivefadır dünya tanı Gafil adem körüp ibret almaz ermiş 7- Nice binler asker (toplayıp) yığan (Hükümdarların Hükümdarı, Hanların Hanı olan) Kağanlar nerede? Bu sözlerin herbirisi derin anlamların ocağı (kaynağıdır) (Bu yalancı ve geçici) dünya nankördür, yararsızdır, (gerektiğinde) seni yere vurur, bu dünyayı iyi) tanı. Bilgisiz düşüncesiz kişi görüp de (gerekli olan) dersi almaz imiş.
Sayfa 394Kitabı okudu
Reklam
Eller
O günâhın bizi kahretse mücâzâtı gerek: Cennetin Meyve-i Memnûuna el sürdürerek Etti dünyayı harâm Âdem'e Havvâ'nın eli. Ne olur, Yûsuf'u on kardeş unutsaydı suda, Sona erseydi serencâmı o gün bir kuyuda; Ne olur, bâdiyeden Mısr'a giderken kervan; Olmaz olsaydı o gün Yûsuf'a bir taht-ı revan Kırk asır yâd ederiz yalnız onun bir şeyini:
Sayfa 41 - YAPI KREDİ YAYINLARI / Memleket ŞiirleriKitabı okudu
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.