32 Önce sünnet kelimesi üzerinde duralım. Lugat manası; "adet, makbul olsun veya olmasın takip edilen yol, yüz, yahut yüzün görünen kısmı, siret, tabiat" manalarına gelir. Cahiliyye döneminde Araplar "Sünnet" kelimesini takip edilen (çiğnenmiş) yol manasına kullanıyor ve biliyorlardı. Sahabe-i Kiram, Resûl-i Ekrem
" Allah ve Resulü bir işe hüküm verdiği zaman; mümin bir erkek ve kadına artık o işi kendi isteklerine göre yapma hakkı yoktur. Her kim Allah ve Resulü'ne karşı gelirse apaçık sapıklığa düşmüş olur."
Ahzâb sûresi: 36. Ayet
İslam'da, hakkında ayet veya hadis olan bir mesele hakkında konuşmak, söz söylemek, fikir beyan etmek asla câiz değildir ve bu Allah ve Rasulünün önüne geçmektir. Rabbimiz şöyle buyurur:
"Allah ve Rasulü bir işi hükme bağladığında hiç bir mümin erkek ve hiç bir mümin kadına o işlerinde istediklerini yapma hakkı yoktur." (Ahzab Süresi, 36)
"Ey iman edenler! Sakın ha Allah'ın ve Rasulünün önüne geçmeyin; Allah'tan sakının, doğrusu Allah işitir ve bilir" (Hucurât Sûresi, 1)
Sıra ayetlerin inkârına mı geldi?
DİYK üyesi Hâlis Aydemir, bu sefer de Hazreti Peygamber Efendimiz'in şar'i olmadığını yani helal ve haramı tayin etme yetkisinin olmadığını söylüyor.
Bu birçok ayetin ve hadisin inkarı demektir. Oysa ki Allah azze ve celle Ahzab Sûresi, 36. ayet-i kerimesinde; "Allah ve Resûlü, bir işte hüküm verdiği zaman, artık inanmış bir kadın ve erkeğe, o işi kendi isteklerine göre seçme hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlü'ne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur." buyurmuştur.
Ve yine Allah azze ve celle;
"Herhangi bir şeyde anlaşmazlığa düşerseniz; -eğer gerçekten Allah'a ve âhiret gününe inanıyorsanız- onu Allah'a ve Resûlü'ne götürün..."
(Nisâ,59)
"Aralarında hükmetmesi için Allah'a ve Resûlü'ne çağrıldıkları zaman inananların sözü ancak: "İşittik ve itâat ettik" demeleridir. İşte saadete eren onlardır." (Nûr, 51) ayeti kerimeleri ile Peygamber Efendimize teşr'i yetkisi vermiş ve Peygamberini (sallallâhu aleyhi ve sellem) Şar'i kılmıştır.
Ama Diyanet'in en tepesinde ki ilk 15 kişiden biri olan Hâlis Aydemir ise "kabullenemiyorum" diyerek heva-i hevesinden âyet-i kerimeleri inkar etmektedir.
Sadece Diyanet mi bu gaflette? İHH'da Diriliş Buluşmaları'nda Hâlis Aydemir'i Gazze davasına musallat etmiş, ona söz hakkı vermektedir. Ayet inkârcısı adam bize, Mescid-i Aksa, şehidlik ve şehadet hakkında mı konuşacak?
Bu yapılanlar İslam'a, İslam ile saldırmaktır.
Eûzü billâhimineşşeytânirracim. Bismillâhirrahmânirrahîm!
Allah’ü Teâlâ’ya hamd, Rasûlü Muhammed Aleyhisselâm’a ailesine ve ashabının tümünün üzerine olsun!
İlâhi yâ Rabbi! Aman yâ Rabbel âlemîn! Yâ Hayy, Yâ Kayyûm! Yâ zel celâli vel ikram!
• Anlat bana güzel dost. Bu dünyada kimler aldandı?
• Allah’ü Teâlâ’nın yarattığı her şeyi görüp de;
Allah ve resulü herhangi bir konuda hüküm verdiklerinde artık mümin bir erkek veya kadın için işlerinde tercih hakları yoktur. Allah’ın ve resulünün emrine itaat etmeyenler doğru yoldan açıkça sapmışlardır.
Kur’ân'ı kerim 114 sure'den oluşur. Bu surelerin 86'sı mekke dönemi, 28'i ise Medine dönemin de inmiştir.
- Fatiha Suresi Kur'an'ın ilk suresidir. Sure, 7 ayetten oluşur. Mekke döneminde inmiştir, ve iniş sırasına göre 5. suredir. Fatiha Suresi'nin ilk sure olması, surenin içeriğinde Kur'an öğretisinin bir
وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ اِذَا قَضَى اللّٰهُ وَرَسُولُهُٓ اَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ اَمْرِهِمْؕ وَمَنْ يَعْصِ اللّٰهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالاً مُبٖيناً
Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü’min erkek ve hiçbir mü’min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakları yoktur. Kim Allah’a ve Resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.
Ahzâb Sûresi(33) 36. Ayet
Beş vakit namazın Kur’ân-ı Kerimde farz kılınması ile ilgili ayetleri ve namazların sünnetleri ile ilgili hadis-i şerifleri kaynakları ile birlikte istifadenize sunuyoruz.
Âyet-i kerîmelerde buyrulur: “Gerçekten mü’minler kurtuluşa ermiştir; onlar ki namazlarında huşû içindedirler…” (el-Mü’minûn, 1-2)
Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle
Allah ve Resûlü bir iş hakkında hüküm verdikleri zaman, hiçbir mü'min erkek ve hiçbir mü'min kadın için kendi işleri konusunda tercih kullanma hakkı yoktur. Kim Allah'a ve Resûlüne karşı gelirse, şüphesiz ki o apaçık bir şekilde sapmıştır.
Ahzâb Sûresi 36. Ayet