Atasözü, Deyim, Söz Sanatları
_Türk savaşır, rus sevişir, yunan düşünür, arap da masal anlatır. Yunan _Araplar kadar güzel masal uyduran, Farslar kadar güzel anlatan, Türkler kadar da bu masala inanan 2. bir millet yoktur. Azeri _Bir yanlışı haklı çıkarmaya çalışmak, onu iki kat büyütür. Fransız _Cahiller, okumuşların cevaplayamayacağı soruları sorarlar. İran _Yılan
HALİL İNALCIK ve ÂLİMİN ŞÖHRET BUDALALIĞI, İDEOLOJİK HİZMET AŞKI!..
- "İlim bir zevk işidir. İlimden zevk duymayan hiç kimse âlim olamaz. Fakat bu zevk genellikle sarhoşluk veren zevklerden sayılır. İlminin sarhoşluğuyla şuuru zayıflayan âlim, sürekli biçimde kendi ilim çitini aşıp, kendisi için yasak olan meçhuller çayırında at koşturmak ister. Çünkü bu çayır, ilmin katı kurallarından sıyrılmış bir şuurun
Reklam
Önceden,Osmanlının kurulacağını bilenler
Bu muazzam devletin ortaya çıkışı tesadüflerle olmadığı Osmanlı tarih kaynaklarında bildirilmektedir. Şöyle ki: ." Osman Gâzi'nin babası Ertuğrul Gâzi, oğlu Osman doğma- dan önce, bir gece rüyasında ocağından bir suyun kaynayıp git- tikçe çoğaldığını, büyük bir deniz haline gelerek bütün yeryüzünü doldurduğunu görür. Rüyasını Selçuklu
HÜSEYİN ATAY HAKKINDA Öncelikle Rabbim taksiratını affeylesin diyorum. Sonra da onu tanımak için fikirlerinden derlediğim bir demet sunmak istiyorum. Hemen belirteyim ki bu fikirler ve bu üslup benimsediğim şeyler değil. Yine de çok çok az olsa da katıldığım yerler var. Sadece tanınması için paylaşıyorum. Zira yazılıp çizilenlere bakıyorum,
Alim bir Mücahid
... Sinan Paşa şehîd oldu. Yavuz, Mısır’a girerken, çok mahzun idi: “Mısır’ı aldık, lakin Sinan Paşa’yı kaybettik!..” diyordu. Bu sözleri ile, alim bir mücahidin kaybını, bir Mısır fethine denk görüyordu. Yahya Kemal, bu hicranı şu şekilde ifade eder: “On Mısr’a bir Sinan bedel olmazdı ey kaza. Kudretlu padişahı bu hal etti telh-kam”
Taha Abdurrahman’ın felsefesine dair bazı mülahazalar -II- Bir şeyin mümkün olması başkadır; meşru olması bambaşkadır. Her türlü teknoloji mümkün müdür? Evet, mümkündür. Bu imkan, her türlü teknolojinin üretimini meşru kılar mı? Seküler anlayışa göre, kılar. Ancak manevî bakış, ahlaka dayanır. Ahlakın yönlendirmesini dikkate alır. İnsana zarar
91 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.