Birinci kural yaradana hangi kelimelerle tanımladığımız kendimizi nasıl gördüğümüze aynı tutar şayet tanrı dendi mi öncelikle korkulacak utanılacak utanılacak bir varlık geliyorsa aklına demekki sen de korku ve utanç içindesin çoğunlukla yok eğer tanrı dendi mi evvela aşk merhamet ve şevkat anlıyorsan sen de bu vasıflardan bolca mevcut
Raymalı-aga kendi zamanında çok tanınmış bir cırav (yırcı), bir ozan idi. Daha küçük yaşta ün kazanmıştı. Tanrı vergisi bir yetenek ve kişiliğinin üç güzel özelliği sayesinde bozkırın en ünlü yırcısı, âşık ozanı olmuştu: Güftesini kendi yazar, bestesini kendi yapar ve güzel sesiyle bunları hem çalar, hem söylerdi. Dinleyenler ona hayran
ötüken yayınevi
Reklam
ALLAH YOLUNDA OL
Ey evlat ! Önce nefsine öğüt ver, O’nu yola getir, sonra da başkalarını... Nefsinin özelliklerini bulman ilk görevindir. Bunu yapmadan başkasına gitme. Senin, henüz düzeltmeye muhtaç hallerin vardır. Bunu sen de biliyorsun. Yazıktır, bunu bildiğin halde , başkasını düzeltmek sana nasip olur mu ? Gözlerin bir adım öteyi görmüyor , körleri neyinle yola getirme sevdasındasın? İnsanları , ancak ileri görüşlü basiret sahibi olanlar yola getirebilir. Sürekli dalgalarla kabaran denizden ancak Hazreti Muhammed Sallallahu aleyhi ve sellem kurtarabilir ve onun hakiki mirasçıları. İnsanları Allah’a, Allah’ın İrfan ve tam iman nasip ettiği kimseler götürebilir. Ama onun hakiki ilmininden ve irfanından nasibi olmayanlar öncü olamazlar. Hakk’ın iş yerinden sana laf açmak düşmez. Sana gereken, O’nu sevmek ve O’dan başka kimseden korkmamak, bütün işleri O’nun uğruna görmek.. Bunlar kalple olur, dil gürültüsüne getirip söze boğmakla olmaz ….
Muhabbet
Nakşibendi terbiye yolunun büyükleri insanın terbiyesi için üç elde edilmesini gerekli görmüşlerdir bu üç temel esas muhabbet ihlas ve teslimiyettir bu yolun büyükleri demişlerdir ki gerçek sevginin arzu isteklerini kendi nefsinin arzu isteklerini tercih etmektir Kamil mürşide gösterilen bu muhabbet esasında yüce Allah içindir bu muhabbet derecesine tasavvufta fena fiş şeyh denir manası şeyhin muhabbetine fani olmak demektir bu hali elde eden insanın bütün arzusu mürşidinin sevdiği şeyleri yapmak ve devamlı onun istekleri doğrultusunda yaşamak olur Kamil bir mürşitin Allah rızasından başka bir arzusu yoktur hak yolunda ona tabi Allah ve Resul’üne tabi olmak demektir bunun için samimiyetle çok saf bir sevgi gerekir bu muhabbetin devamı ve ileri derecesi Resulullah sallallahu aleyhi vesellem in bütün benliği ile sevmek ve bütün davranışlarında sünnetine uygun hareket etmektir buna tasavvufta fena fir resuldenir Resulullah sallallahu aleyhi vesellem kendisinin ne derece sevilmesi gerektiğini şöyle belirtmiştir ben bir kimseye anne babasından çoluk çocuğundan ve bütün insanlardan daha sevgili olmadıkça o kimse gerçek manada iman etmiş olmaz muhabbetin en üstün derecesi kalbi Allah Taala ya bağlamak ve ona hakkıyla kulluk yapmaktır bütün zikir fikir ibadet ve hizmetlerin hedefi Allah sevgisini elde etmektir bu doyumsuz ve olumsuz sevgiye ulaşma haline Arifler fena fillah mertebesi demişlerdir manası kendi iradesini yüce Allah’ın iradesine tabi etmek onun emirlerini noksansız yerine getirmek hep onun sevdiğini sevmek ilahi sevgi içinde kendini kaybetmektir
Sayfa 35 - Semerkand
Mürşitten maksat
Büyük veli imam Kureyş’i ks. Mür Şirin’in gerekliliği hakkında şöyle diyor hakkı arayan kimse bulduğu yerde kendisini irşat edecek bir kimse bulamadığı zaman irşat‘la görevli zamanının mürşidine gitmeli onun bulunduğu yere hicret etmeli yanında kalmalı terbiye olup kendisine izin verilene kadar kapısından ayrılmamalıdır takva yolunda iman olan Arifi sevmek ve desteklemek imanın bir parçasıdır şu hadisi şerifdeki müjdeye bakınız kim Allah yolundaki bir imamı desteklemek ve yüceltmek için yanına giderse o kimse Allah‘ın himayesinde olur
Sayfa 32 - Semerkand
"Iman kulpunun en kuvvetlisi, Allah yolunda sevmek ve Allah yolunda buğz etmek kulpudur."21 İşte bunun için kişinin Allah için buğzettiği düşmanla- rının olması farzdır. Nitekim Allah için sevdiği dost ve ih- vanlarının olması farz olduğu gibi. Rivayet ediliyor ki, Allahü Teâlâ Peygamberlerden biri- sine vahy gönderdi: "Senin dünyadaki şahitliğin ile acelece istirahatı elde etmişsin. Senin herkesten yüz çevirip bana yönelmenle, benimle aziz olmuşsun. Fakat benim yolumda herhangi bir düşmanımla düşmanlık ettin mi ve benim yo- lumda sevdiğin herhangi bir dostun var mıdır?"
Reklam
_İnsan, Meleklerin Cevherindendir. _Nurlu bir cevher, melek gibi marifet-i ilahi ile süslü olunca, elbette meleklerin arkadaşı olur. _İnsanlar görünüşte insana benzeseler de hakikatte halleri başkadır. Kıyamet gününde manalar görünecektir. _İnsanın içindeki ahlakın tamamı 4 kısımdır. Hayvan, canavar, şeytan ve melek ahlakları. _Allah’tan başka
44Yol'dan İkincisi
2- Şehâdet ile Ödüllendirilmek Adına Allah'a Dua Etme Allah Rasulü (aleyhisselam): "Kim sıdk ile Allah'tan şehid olmayı talep ederse, Allah onu şehidlerin derecesine ulaştırır, velev ki yatağında ölmüş olsa bile" buyurmuştur. Şehâdet için dua etmen Allahu Teâlâ'yı hoşnut eder, çünkü bu durum canını Allah yoluna
Sayfa 19 - Küresel KitapKitabı okudu
Allah'ı seven kimselerde şu iki özellik bulunur: 1. Hz. Peygambere uymak. 2. Allah yolunda cihat etmek. Çünkü cihat, Allah'ın sevdiği, imanın ve salih amelin (iyi ve faydalı işlerin) meydana gelmesi, Allah'ın sevmediği inkârcılığın, isyanın ve günah işlemenin önlenmesi için yapılan çalışmanın esasıdır. Bu konuda Yüce Allah buyuruyor
_Kanatsız uçmaya kalkışma! _Ham, pişkinin halinden anlamaz; öyle ise söz kısa kesilmelidir vesselâm. _O, kırmızı güldür, sen ona kan deme. O, akıl sarhoşudur, sen ona deli adı takma! _Hakiki olan vaadleri gönül kabul eder; içten gelmeyen vaadler ise insanı ıstıraba sokar. Kerem ehlinin vaadleri görünen hazinedir; ehil olmayanların vaadleri ise
Reklam
_İslam = Arapçılıktır. Asimilasyonla inananı araplaştırır. Her müslüman halk, araplaşmaya mahkumdur. Kuran’ın kendisi, Araplar için Arapça olduğunu söyler.(Şura 7) İnsanın tüm yaşantısı, giyimi, yemesi, içmesi, gezmesi, eğlenmesi, sevmesi, düşünmesi ve inanması “çöl bedevîlerinin kabile kanunu” ölçütlerine göre ayarlanmaktadır. İslamlaşarak milli
Resim