Niyet tılsımdı, duyguların besmelesıydı. Toprağı elmas eden sırdı. Amel-i insanın kimyasıydı. Cevher-i ameldi.
Kur'an'ı Ezberlemek İçin Temel Kaideler ve Yardımcı Kaideler
Kur'an'ı Ezberlemek İçin Temel Kaideler: 1. Amelinde Allah için ihlaslı ol! İçindeki salih niyetleri çoğalt! 2. Kararlı ol! Sen, eşin, çocukların ve kardeşlerin, bugün başlayın ve "ileride yaparım" sözünden sakının. 3. Yapmaya niyet ettiğin şeyin kıymetini idrak et! 4. Ezberlediğinle amel et! İlminin amelinle ters olmasından sakın! 5. Günahları terk et! Geçmişteki günahlar için Allah'a istiğfar et! Bunlara dönmeme hususunda kararlı ol! 6. Allah'a niyetini sadık, hıfzını doğru ve amelini salih kılması için ihlasla dua et! 7. Kur'an-ı Kerim'i anlayıncaya kadar tefsir kitaplarından istifade et! 8. Tecvidi iyi şekilde ve süratle öğren! 9. Bir ay ya da daha kısa bir sürede Kur'an'ı hatmetmeye çalış! 10. Ezberlediklerini namazda, özellikle de gece namazında okuma konusunda gayret et! Kur'an-ı Kerim'i Ezberlemek İçin Gerekli Yardımcı Kaideler: 1. Açık bir plan yap ve planının süresi yaklaşık 5 yıl olsun. 2. Bir grupla beraber çalış. 3. Yanında küçük bir Mushaf taşı. 4. Kıraatin açıktan okunduğu namazlarda imama tabi olmakta gayretli ol. 5. Kolay cüzlerle işe başla. 6. Her zaman aynı Kur'an nüshasından ezber yap. 7. Ezberlediğin yeri sağlam şekilde zihnine yerleştirmeden geçme. 8. Bir başka sureye geçmeden önce ezber yaptığın sureyi bir bütün halinde ezberlemeye çalış. 9. Birbirine benzeyen ayetlerden yardım al. 10. Kur'an-ı Kerim hafızlık yarışmalarına katıl.
Reklam
Hikmet ehlinden bir zat der ki: Şu yedi amelde yedi görevi terk eden kişi yaptığı o işten bir yarar göremez: 1- Allah'tan, O'nun azabından ve gazabından çekinmeden korku hali yaşamak.Bu kişi, "Ben Allah'tan korkarım" der fakat günah işlemekten geri durmaz.O halde "Allah'tan korkuyorum" demesinin kendisine
Sözün öncesinde niyet,irade ve düşünce;sonrasında iş ve davranış vardır.Kur'an 'ın ifadesiyle sahih söz Salih amel doğurur.Söz niyet ve düşüncenin neticesi,iş ve eylemin/amelin baslangıcıdır."Ameller niyetlere göredir."Ancak söz niyetlerin hem de amellerin ifade ve tercümanıdır. "Sağlam/sahih söz (kavl-i sedîd)söyleyin ki,Allah sizin amellerinizi Salih kılsın(33Ahzab,70)"ayeti bunun açık bir ifadesidir.
Niyet... Niyet tılsımdı, duyguların besmelesiydi. Toprağı elmas eden sırdı. Amel-i insanın kimyasıydı. Cevher-i ameldi.
Sayfa 15 - TimaşKitabı okuyor
Anlatıldığına göre namazda on iki bin haslet , özellik vardır ve bu on iki bin haslet on iki haslette, özellikle toplanmıştır. Bu hasletlerin altısı namaza başlamadan önce ve altısı da namaz sırasında olmak üzere şunlardır: 1. İlimdir. Çünkü Peygamberimiz - Salât ve selâm üzerine olsun- şöyle buyuruyor: " Bilerek yapılan az amel , bilmeyerek , rastgele yapılan çok amelden daha hayırlıdır." Tirmizî 2. Abdesttir. "Temizlenmeksizin ( abdestsiz) namaz olmaz." Buharî 3.Giyimli olmaktır. " Ey âdemoğulları, her mescid karşısında zinetinizi takınınız." (Araf sûresi, âyet :31) Yani her namaza duracağınız sırada elbiselerinizi giyininiz. 4. Vakit gözlemektir. " Hiç şüphesiz, namaz üzerinizde belirli vakitli bir farzdır. (Nisâ sûresi, âyet:103) 5. Kıbleye dönmektir. " Yüzünü Mescid-i Harama doğru çevir. Nerede olursanız olunuz, yüzünüzü o tarafa çeviriniz." ( Bakara sûresi, âyet:144) 6. Niyet etmektir. " Ameller niyetlere bağlıdır. Herkes niyet ettiğini elde eder." Buharî
Reklam
Niyet… Niyet tılsımdı, duyguların besmelesiydi. Toprağı elmas eden sırdı. Amel-i insanın kimyasıydı. Cevher-i ameldi.
Besmele bizim günlük, sıradan işlerimizi salih amel haline getiren bir niyet deklarasyonudur. Besmele çektiğimiz zaman artık o iş Allah rızası için yapılan bir ibadete dönüşmüş olur.
Doğrusu başarılı olabilmek için üç şey gerekir: Hüsn-i niyet, tahsili ciddiye almak, ulvi gaye peşinde olmak. Her şeyden önce ilim yolcusunun temel hedefi, Allah’ın rızasına erişebilmek için azim ve sebat gösterip faydalı bilgi (hakikat, hikmet) arayışını sürdürmek, dinin bekası ve hayatiyyeti için çalışmak olmalıdır. Nitekim Peygamberimiz (s.a.v) sabah namazını kılıp güne başlarken “Allah'ım senden faydalı bilgi, helal rızık ve kabul gören amel istiyorum” diye dua ederdi. Zekeriya Güler
"... Niyet ! Niyet tılsımdı, duyguların besmelesiydi. Toprağı elmas eden sırdı. Amel-i insanın kimyasıydı. Cevher-i ameldi."
Reklam
Rivayet edildiğine göre, İsa (a.s) öyle buyurmuştur : "Gidişat ahirete iken, (niyet, gayret ve kalbiyle) dünyaya yönelmiş kimse nasıl ilim ehli olur. Âmel etmeyi düşünmeden sırf insanlara nakil ve haber için sözün peşine düşen kimse nasl ehl-i ilim sayılır."
Amel, kendisine ilişen niyet Allah’a yaklaşma olmadıkça amel-i sakîl olmaz. Bu durumda bahsi geçen niyet amelden daha üstün olur.
Sayfa 32 - Pınar Yayınları
Niyet, amele ruh veren bir iksir gibidir. Amel Ya ihlâs ve samimiyet iksiriyle hayat bulur ya da şekilden öteye geçmez. Ya ihlas ve samimiyetle mâna denizinizi aşarak alâ-i illiyyine yükselir ya da kötü niyetle en güzel değerini kaybetmek bir yana kişiyi cehenneme sürükleyen kaybedilmiş bir imtihan olur.
Sâlih Amel...
Peygamber Efendimiz bir hadis-i şerîflerinde üç insandan bahsediyorlar. Bir âlim, cömert bir zengin, cihadda veren bir kişi. Cenâb-ı Hakk'ın huzuruna çıkarıldıkları vakit üçünün de cehennemlik oldukları anlaşılıyor. Çünkü âlim, Allah rızası için değil ne kadar çok biliyor desinler diye ilim öğrenip öğretmiştir. Zengin, Allah rızası için değil, ne kadar cömerttir desinler diye kazanıp infak etmiştir. Kılıç sahibi de ne kadar kahraman bir adam desinler diye dövüşürken can vermiştir. Hadis-i şerîfte zikredilen üç insana dikkatle bakarsak, ömrünü, malını ve canını veren üç kişi göreceğiz. Allah için olmadıktan sonra, ömrünü, malını, hatta canını dahi versen neticesi hüsran demek ki! Sâlih amel hüsrandan kurtuluşun kapısıysa, niyet o ka pıyı açan tılsımlı anahtar. Yaşarken kalbinde o anahtarı taşıyanlar, ölürken açılan kapıdan tebessümle girerler içeri. Niyet ettik Allah rızası için yaşamaya diyelim o zaman.
Resim