Gerçek değilsin sen. Ölüm nedir anlıyorsun değil mi? Birinin hiç iradesi, anlamı kalmamışsa ölüdür. Yokluk. Salt yokluk. Senin vücudun hareket ediyor ama o kadar. Senin ruhun yok. İraden, isteğin, anlamın da yok. Gerçek sen diye bir şey yok artık. Gerçek benlik ruhtur. Düşünen, değer biçen, karar veren şeydir.
Sembol ve yorum korrelativ kavramlardır, yani birbirinin mütelazımıdır. Buna göre yorum, rasyonel bir şekilde zahir anlamda batın olan anlamı teşhis etme fiilidir. Yorum, zahir anlamın mutazammın olduğu anlam katmanlarını ortaya çıkarır
Reklam
Hayatın anlamı sorunsalı
Bu dünyanın kendisini aşan bir anlamı var mı, bilmiyorum. Ama bu anlamı bilmediğimi, öğrenmenin de benim için şimdilik olanaksız olduğunu biliyorum. Kendi koşulumun dışında olan bir anlamın benim için anlamı ne? Ben ancak insan ölçüleriyle anlayabilirim. Dokunduğum şey, bana karşı direnen şey, işte budur benim anladığım. Bu iki kesinlik, mutlaklık ve birlik isteğimle bu dünyanın akla ve mantığa uygun bir ilkeye indirgenmezliği; bunları uzlaştıramayacağımı da biliyorum. Yalana başvurmadıkça, benim olmayan, benim kendi koşulumun sınırları içinde hiçbir anlam taşımayan bir umudu araya sokmadıkça, bundan başka hangi gerçeği tanıyabilirim?
Bu dünyanın kendisini aşan bir anlamı var mı, bilmiyorum. Ama bu anlamı bilmediğimi, öğrenmenin de benim için şimdilik olanaksız olduğunu biliyorum. Kendi koşulumun dışında olan bir anlamın benim için anlamı ne?
yaşamın insanoğlunun ona verdiği anlamın dışında bir anlamı yoktur, insan başkalarına yardım etmediği sürece yapayalnızdır.
Sayfa 90 - Say YayınlarıKitabı okuyor
Hölderlin, ötesinde artık hiçbir şeyin kendisi için bir anlam taşımayacağı bir eşikten adımını atmak üzere iken, anlamın "anlamı" üzerinde düşünme gereksinimi duyar
Sayfa 10 - ÖnsözKitabı okudu
Reklam
ÜSTÜNE-ÜSTÜNE Her rengin bir anlamı bir de görüntüsü var, Her anlamın bir rengi, düşünlerde süsü var. Üstüne ha üstüne gitsem rengin, anlamın.. Üşüyen kavramların bende bir örtüsü var.
İbnü'l- Arabî'ye göre, Kur'an bütün nebevî bilgiyi kendisinde temsil etmektedir ve iki çeşit temel insanî kavrayışa, akla (reason) ve hayale (imagination) hitap etmektedir. İnsanlar Kur'ân'ı bütünlüğü içinde anlamak isterlerse bu melekelerin her ikisini de kullanmak zorundadır. Her âyet, yorumlayanın âyeti anladığı şekle göre kendisinin uygun anlamını verir. İbnü'l-Arabî bu durumu, aynı âyeti bazen aklî bir hakîkatin ifadesi olarak bazen de hayalî kav- rayışı ("sembolik hakîkat" de diyebiliriz) temel alıp yorum- layarak göstermektedir. Bu iki şekildeki yorumlama, İbnü'l-Arabî'nin âyetlerin sadece iki anlamının olduğunu düşünmesi mânâsına gelmemekte- dir. İbnü'l-Arabî'ye göre, âyet ve sûreler değil, Kur'ân'ın her bir kelimesinin bile sonsuz anlamı vardır ve bunların hepsi Allah tarafından bilinmektedir. Düzgün bir Kur'an kırâatı, kırâat edene her okuyuşta yeni anlamları açar. "Kur'ân'ı kırâat eden kişiye anlamın kendisini tekrarlaması, kırâat edenin âyeti gerektiği gibi kırâat etmediğindendir. Bu onun câhilliğinin delilidir." (F. IV 367.3).
Beni çevreleyen, bana çarpan ya da beni götüren bu dünyada, bu kaostan, bu her şeyin başı rastlantıdan başka, kargaşadan doğan bu tanrısal denklikten başka her şeyi çürütebilirim. Bu dünyanın kendisini aşan bir anlamı var mı, bilmiyorum. Ama bu anlamı bilmediğimi, öğrenmenin de benim için şimdilik olanaksız olduğunu biliyorum. Kendi koşulumun dışında olan bir anlamın benim için anlamı ne? Ben ancak insan ölçüleriyle anlayabilirim. Dokunduğum şey, bana karşı direnen şey, işte budur benim anlamadığım. Bu iki kesinlik, saltıklık ve birlik isteğimle bu dünyanın usa ve mantığa uygun bir ilkeye indirgenmezliği, bunları uzlaştıramayacağımı da biliyorum. Yalana başvurmadıkça, benim olmayan, benim kendi koşulumun sınırları içinde hiçbir anlam taşımayan bir umudu araya sokmadıkça, bundan başka hangi gerçeği tanıyabilirim?
-Üstüne-Üstüne-
Her rengin bir anlamı bir de görüntüsü var, Her anlamın bir rengi, düşünlerde süsü var. Üstüne ha üstüne gitsem rengin, anlamın.. Üşüyen kavramların bende bir örtüsü var.
Sayfa 73 - Yapı Kredi YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hayatın anlamı sadece yaşadığımız hayattan ve kendi hazır hikayemizden ibaretse, bunu kaybetmeyi göze alamayız. Zira bu temel anlamın kaybı, insan için neredeyse biyolojik hayatın kaybına denk bir travmadır.
♡ “Güzelliğin bir anlamı var ve ben daha önce bu anlamın farkında değildim." :)
"Güzelliğin bir anlamı var ama ben daha önce bu anlamın farkında değildim. Güzelliği belirli bir anlamı ve açıklaması olmayan bir şey olarak kabul etmiştim. Meğer güzellik hakkında hiçbir şey bilmiyormuşum."
Sayfa 159 - Martin EdenKitabı okudu
Derrida, metnin tek ve kesin bir anlamı olduğunu ve bu anlamın metinde kullanılan kelimelerin ilk akla gelen anlamlarının toplamı olduğu fikrini reddeder.
Sayfa 148 - Caretta KitaplarıKitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.