Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bazen biri senin yerine anlatır
instagram.com/reel/C5BGCjEslt... “Benim sevilmemek ile ilgili bir derdim yok. Sonuçta ilişkiler böyle. Sen birinden hoşlanacaksın ama onun ilgisini çekmeyecek. Birileri de senin için rüzgar estirecek ama sende yaprak kımıldamayacak. Bu açıdan herkes sevilmeme gerçeğiyle baş edebilir ama sevildiğini sanmak, o fena işte! Birinin seni buna inandırması, ona güvenip yaslanman ve onun çekilmesiyle düşmen… Böyle bir düşüş en güçlüsünü bile dibe batırır. Yani tam dünyadan sıyrılıp böyle “Artık burada yaşayayım.” derken evsiz kalmak… Bu bambaşka bir köksüzlük… O yüzden, bu hayattaki en önemli şey, hayatını kiminle paylaşacağını doğru seçebilmek. Neşet Ertaş diyor ya: “Sessizliğini duymayan birine sevdanı verme, göynün incinir.” diye. İşte, uykularının kaçmaması için, evini doğru yere inşa etmen lazım. Yoksa en büyük acıların aşk uğruna çekilmesi ya da en güzel romanların aşk üstüne yazılması tesadüfi değil tabii.” 📸
Remziye Baytar
Remziye Baytar
📸
"Sessizliğini duymayan birine sevdanı verme göynün incinir."
Benim sevilmemekle ilgili bir derdim yok. Sonuçta ilişkiler böyle...Sen birinden hoşlanacaksın ama onun ilgisini çekmeyecek. Birileri de senin için rüzgar estirecek ama sende yaprak kıpırdamayacak. Bu açıdan herkes sevilmeme duygusuyla baş edebilir ama sevildiğini sanmak...O fena işte! Birinin seni ona inandırması ona güvenip yaslanman ve onun çekilmesi ile düşmen öyle bir düşüş, en güçlüsünü bile dibe batırabilir. Tam dünyadan sıyrılıp artık burada yaşayım derken evsiz kalmak bu bambaşka bir köksüzlük. O yüzden bu hayattaki en önemli şey hayatıni kiminle paylaşacağını doğru seçebilmek uykularının kaçmaması için evini doğru yere inşa etmek lazım. Yoksa en büyük acıların aşk uğruna çekilmesi ya da en güzel romanların aşk üstüne yazılması tesadüf değil. Alıntı
Aytuğ Akdoğan
Aytuğ Akdoğan
Reklam
Sadakat
Benim sevilmemekle bir derdim yok. Sonuçta ilişkiler böyle.. Sen birinden hoşlanacaksın ama onun ilgisini çekmeyecek. Birileri de senin için rüzgar estirecek, ama sende yaprak kımıldamayacak. Bu açıdan herkes sevilmeme gerçeğiyle baş edebilir. Ama sevildiğini sanmak, o fena işte! Birinin seni buna inandırması, ona güvenip yaslanman ve onun çekilmesiyle düşmen.. Böyle bir düşüş en güçlüsünü bile dibe batırır. Yani tam Dünyadan sıyrılıp böyle " artık burda yaşayayım " derken evsiz kalmak.. Bu bambaşka bir köksüzlük.. O yüzden, bu hayattaki en önemli şey, hayatını kiminle paylaşacağını doğru seçebilmek. Neşet Ertaş diyor ya, "Sessizliğini duymayan birine sevdanı verme, göynün incinir " diye. Uykularının kaçmaması için evini doğru yere inşa etmen lazım. Yoksa en büyük acıların aşk uğruna çekilmesi ya da en güzel romanların aşk üstüne yazılması tesadüf değil.. tâbi.
Bir videoda geçen konuşma...
Benim sevilmemekle ilgili bir derdim yok Sonuçta ilişkiler böyle. Sen birinden hoşlanacaksın Ama onun ilgisini çekmeyecek, Birileri de senin için rüzgar estirecek Ama sende yaprak kımıldamayacak. Bu açıdan herkes sevilmeme gerçeğiyle başedebilir. Ama sevildiğini sanmak, O fena işte! Birinin seni buna inandırması, Ona güvenip yaslanman, Ve onun çekilmesiyle düşmen. Böyle bir düşüş en güçlüsünü bile dibe batırır. Yani tam dünyadan sıyrılıp böyle Artık burada yaşayayım derken evsiz kalmak Bu bambaşka bir köksüzlük. O yüzden bu hayattaki en önemli şey Hayatını kiminle paylaşacağını doğru seçebilmek. Neşet Ertaş diyor ya; "Sessizliğini duymayan birine sevdanı verme. Göynün incinir."diye Uykularının kaçmaması için Evini doğru yere inşa etmen lazım Yoksa en büyük acıların aşk uğruna çekilmesi Ya da en güzel romanların aşk üzerine yazılması tesadüf değil...
Kadın Köleliğinin Tarihsel Kökeni
Kadın köleliğine daha yakından baktığımızda, bu köleliğin çok ezici ve insanlıktan çıkarıcı yönü dikkat çeker. Eve kapatılma sadece bir mekânsal tutsaklık değildir, hatta hapishaneye kapatılma da değildir; derinden tecavüze alınma durumunu ifade eder. İstenildiği kadar nişan ve gelinlik törenleriyle derinliğindeki gerçek örtülmek istensin, bir günlük uygulama bile kendini bilen kimse için insan onurunun bitimidir. Kadın binlerce yıllık üretimsel, eğitimsel, yönetimsel, özgürlüksel değerinden o kadar sistemli ve çok çeşitli şiddet araçlarıyla, ondan da fazla ideolojik düşürme (aşk söylemleri dahil) araçlarıyla hırpalanır ki, sonuç tam teslimiyetten de ötedir. Bu düşüş kadının kimliğini tümüyle yitirişi, bambaşka bir gerçeğe, ‘karıya’ dönüşmesidir. En sıradan bir erkeğin, dağdaki çobanın bile gözünde kadın sadece karı olabilir. Karı olmak ise üzerinde sonsuz tasarruf hakkının (istediği an öldürme de dahil) doğması demektir. O sadece bir mülk değildir, çok özel bir mülktür. Sahibi için küçük imparator olma imkanı verir. Yeter ki kullanmasını bilsin.
Benim sevilmemekle ilgili bir derdim yok sonuçta ilişkiler böyle; Sen birinden hoşlanacaksın ama onun ilgisini çekmeyecek. Birileri de senin için rüzgâr estirecek ama sende yaprak kımıldamayacak. Bu açıdan herkes sevilmeme gerçeğiyle baş edebilir ama sevildiğini sanmak, o fena işte! Birinin seni buna inandırması, ona güvenip, yaslanman ve onun çekilmesiyle yüzleşmen... Böyle bir düşüş en güçlüsünü bile dibe batırır. Yani tam dünyadan sıyrılıp "artık burda yaşayayım" derken evsiz kalmak... Bu bambaşka bir köksüzlük. O yüzden bu hayattaki en önemli şey, hayatını kiminle paylaşacağını doğru seçebilmek. Neşet Ertaş diyor ya; "Sessizliğini duymayan birine sevdanı verme, göynün incilir." Diye. İşte uykularının kaçmaması için evini doğru yere inşa etmen lazım yoksa en büyük acıların aşk uğruna çekilmesi ya da en güzel romanların, şarkıların aşk üstüne yazılması tesadüf değilidir...
Reklam
"Benim sevilmemekle ilgili bir derdim yok. Sonuçta ilişkiler böyle, sen birinden hoşlanacaksın, ama onun ilgisini çekmeyecek. Birileri de senin için rüzgâr estirecek, ama sende yaprak kımıldamayacak. Bu açıdan herkes sevilmeme gerçeğiyle baş edebilir. Ama sevildiğini sanmak, o fena işte! Birinin seni buna inandırması, ona güvenip yaslanman ve onun çekilmesiyle düşmen. Böyle bir düşüş en güçlüsünü bile dibe batırır. Yani tam dünyadan sıyrılıp böyle artık burada yaşayayım derken evsiz kalmak...Bu bambaşka bir köksüzlük. O yüzden bu hayattaki en önemli şey, hayatını kiminle paylaşacağını doğru seçebilmek. Neşet Ertaş diyor ya, "Sessizliğini duymayan birine sevdanı verme, göynün incinir" diye. Uykularının kaçmaması için evini doğru yere inşa etmen lazım. Yoksa en büyük acıların aşk uğruna çekilmesi ya da en güzel romanların aşk üstüne yazılması tesadüf değil..."
İNSANIN ANLAM ARAYIŞI: SONSUZU TÜKETMEK, HİÇLİĞİ YÜCELTMEK
Emil Michel Cioran
Emil Michel Cioran
Albert Camus
Albert Camus
Friedrich Nietzsche
Friedrich Nietzsche
Lütfen şu çok önemli cümlenin altını çizin: Anlam, sonsuzun içinde değil, yaşamın her anında gizlidir. Hayatın içinde sonsuzu aramanın ve hayatı anlamlı kılmanın şifresi burada saklıdır. Kim bilir belki de anlam, hiçliğin ruhumuza ilham ettiği sonsuzluk düşüncesinde saklıdır? Kim bilir belki de anlama, absürdün zihnimize
Aşk, uyku ile uyanıklık arasında görülen rüyalar kadar tatlıdır fakat yüksekten düşüş rüyası kadar da korkunç ve acı vericidir. 🕯🪽
Okuma Listem
DÜNYA EDEBİYATI 📚 *HOMEROS İlyada Destanı ✓ Odysseia Destanı ✓ *DANTE ALİGHİERİ Yeni Dünya✓ İlahi Komedya✓
Reklam
20 filmi . 20.(bkz: apples) christos nikou'nun ilk uzun metrajı 2020 sinema yılını çeşnilendiren sürpriz filmlerden biri olarak karşımıza çıktı. yorgos lanthimos ile dogtooth (2009) filminde yardımcı yönetmen olarak da çalışmış olan yönetmen nikou, yunan yeni dalga sineması (greek weird wave) geleneğini takip ediyor ve yine bu tarz “tuhaf”
2020 yılının en iyi 20 filmi
20 filmi . 20. apples christos nikou'nun ilk uzun metrajı 2020 sinema yılını çeşnilendiren sürpriz filmlerden biri olarak karşımıza çıktı. yorgos lanthimos ile dogtooth (2009) filminde yardımcı yönetmen olarak da çalışmış olan yönetmen nikou, yunan yeni dalga sineması (greek weird wave) geleneğini takip ediyor ve yine bu tarz “tuhaf”
2020'nin en iyi 20 filmi 20. apples christos nikou'nun ilk uzun metrajı 2020 sinema yılını çeşnilendiren sürpriz filmlerden biri olarak karşımıza çıktı. yorgos lanthimos ile dogtooth (2009) filminde yardımcı yönetmen olarak da çalışmış olan yönetmen nikou, yunan yeni dalga sineması (greek weird wave) geleneğini takip ediyor ve yine bu
2020'nin en iyi 20 filmi 20. apples christos nikou'nun ilk uzun metrajı 2020 sinema yılını çeşnilendiren sürpriz filmlerden biri olarak karşımıza çıktı. yorgos lanthimos ile dogtooth (2009) filminde yardımcı yönetmen olarak da çalışmış olan yönetmen nikou, yunan yeni dalga sineması (greek weird wave) geleneğini takip ediyor ve yine bu
Dünya Kayıyordu, her şey kayıp geçiyordu üzerimden
Her şeyi unutuyordum, ilk önce de kararlarımı. Aslında hiçbir şeyin önemi yoktu. Savaş, intihar, aşk, sefalet, koşullar beni zorladığı zaman bunlara dikkat ediyordum gerçi, ama nazik ve yüzeysel bir biçimde. Kimi zaman, en gündelik nitelikteki yaşamıma yabancı bir davaya tutkuyla sarılır görünüyordum. Ama aslında ona katılmıyordum, tabii, özgürlüğümün zorlandığı zamanlar dışında. Nasıl anlatayım? Dünya kayıyordu. Evet, her şey kayıp geçiyordu üzerimden... -Albert Camus/Düşüş
95 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.