Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Sanki o kapılar yeniden açılabilirmiş gibi hissettir- mişti Clay ona. Sanki onu içeri alırsa sonunda yanma- yacakmış gibi. Çünkü bu adamda, onunla uyuşan bir şeyler vardı. Bu belki Clay'in onu kollarıyla sarması, belki de onunla olduğu zaman Julia'nın hissettikleriyle ilgiliydi; özgür. Julia, onunlayken özgür hissediyordu. Bu çok ama
Sayfa 168
The Rational Male
THE RATİONAL MALE Kadınlar aktarılan bilgiden çok iletişimden keyif alırlar. Çözülmesi gereken bir sorun değil, iletişimdir. “Açık iletişim kadınları ne kadar sinirlendiriyorsa, gizli iletişim de bizi o kadar sinirlendiriyor. Dilimizin onlar için hiçbir sanatı yok, bu yüzden kadınlara en iyi ihtimalle aptal veya basit görünüyoruz Ruh eşi bir
Reklam
Aynı zamanda tipik Türkiye vatandaşı:
Bu ülkedeki vatandaşlar, korktuklarının alenen farkında olmasalar da ataerkiye meydan okumaya korkuyor. Ataerkinin kuralları kolektif bilinçaltımıza çok derin bir şekilde işlemiş durumda. Dinleyicilere sıklıkla şunu anlatıyorum: Kapı kapı dolaşsak ve kadınlara yönelik erkek şiddetini durdurmalı mıyız diye sorsak, çoğu insan bize koşulsuz destek verecektir. Sonrasında, kadınlara yönelik erkek şiddetini yalnızca erkek tahakkümüne son vererek, ataerkiyi toptan yok ederek durdurabileceğimizi söylesek, tereddüt etmeye, fikirlerini değiştirmeye başlayacaklardır. Çağdaş feminist hareketin getirdiği birçok kazanıma rağmen -işyerinde kadınlara daha fazla eşitlik, katı cinsiyet rollerinden vazgeçilmesine daha fazla müsamaha gösterilmesi gibi- bir sistem olarak ataerkiye dokunulmuyor ve birçok kişi, insanların bir tür olarak varlığını sürdürmesi için ataerkinin gerekli olduğuna inanmaya devam ediyor. Toplumların örgütlenmesinde kullanılan ataerkil yöntem­lerin, özellikle de toplumsal kontrolün aracı olarak şiddette ısrar­cı olmanın, gezegen üzerindeki milyonlarca insanın kıyımına bilfi­il katkıda bulunduğu dikkate alınırsa, bu inanç ironik görünüyor.
Sayfa 45 - Bgst Yayınları, 2.Basım, Haziran 2021
''… Koyuldukları işe canla başla sarıldıkları için bu genç kızlar, başlarını kaldırıp bakacak halde değildirler. Halılara işlenmiş ışıklı tabloların önlerine serdiği ve ne yapsan anlatılamaz o hayatla, ruhlarında ezdikleri hayatın aynı olduğunu; onlar, bütün bu resimleri çizerlerken fark etmezler bile. Buna inanmak istemezler. Bunca
Can Yayınları
Köleciliğin felsefi temelleriyle ve inanç boyutuyla da sistemli bir anlayışa ulaştığı Antik Yunan toplumunda, Yunanlı olmayan herkesin potansiyel köle olduğu anlayışı egemendi. Yunanlıların üstünlük duygusu ve Yunanlı olmayanları ifade eden barbarların doğaları gereği güce itaate hazır oldukları düşüncesi, Yunan köleciliğinin temel kabullerinden
Pek de şaşılacak bir tespit değil herhalde? Kıkırdıyor. Sana veriyorum. Neyi veriyorsun? Kontrolü Nikki. Ne istediğini söyle. Tam olarak ne istediğini söyle. Senin dışında mı? Nerene dokunmamı istersin? Ne hızla? Göğüs uçlarını ısırmamı mı istersin yoksa kulaklannı mı? Dilimi o enfes deliğine daldırmamı mı istersin? Söyle Nikki. Bana ne
Sayfa 164
Reklam
Lüks bir salonda, ışıklar altında, smokinli erkeklerin ve gece elbiseli açık bayanların, aralarında herhangi meşru bir bağ olmadan, birbirlerinin kollarında müziğe uyarak salınışları, kenarda ellerinde kadehleriyle durup seyredenlere çok güzel ve kibar görünebilir. Bunu onlar adına anlamak mümkündür. Aynı şekilde bir Eskimo'nun erkek misafirine karısını ikram edişini de o kültürün kalıpları içerisinde izah edebilirsiniz. Buradan hareketle ülkelere, kültürlere göre, güzellik, namus, kibarlık, misafirperverlik vesair telakkileri, çeşitli toplumların farklı tezahürleri, veya eğilimleri olarak, kendi mantıkları ve yapıları içinde değerlendirmek, bunlar karşısında irkilmeniz ne kadar şiddetli olursa olsun soğukkanlılığınızı muhafaza etmek de mümkün. Ancak falan ülkede düzenlenen "Türk Haftası"nda Türk'ü bin yıl önce girdiği İslâm dairesinde kesin şekiller alan ve İslâm'ı aslî karakteri hâline getiren bir toplumu, iç çamaşırların, geceliklerin, endamlı, oynak mankenler tarafından sergilendiği bir defile ile tanıtmak mümkün müdür? Ya da bu tanıtılan biz miyiz? Ya da buna razı olacak Türklerin sayısı, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde kaçtır? Bu tanıtma programlarını Kızıl Rusya'nın, Kızıl Çin'in sınırları içerisinde esir, milyonlarca Türk'e gösterseniz ve işte "Bu programlarla sizi dünyaya tanıtıyoruz." deseniz, onların sizler için ağızlarından çıkan ilk kelime ne olur?..
Bediüzzaman said Nursi mektubat kitabında hilâfet hakkında:
"İslâm'da net bir yönetim biçimi yotur. İslâm'ın üç ana delili ve üç ana kaynağı olan Kur'an, Sünnet ve icma açısından bakıldığında, yönetim şekli hakkında sadece bazı esaslar tavsiye edilmiştir. Bu esaslar ise şûra, meşveret, hesap verebilirlik gibi değerlerdir. Bunun dışında 'yönetim şu şekilde olsun' diye net bir
Köklü değişim yayıncılıkKitabı okudu
A-Cezalandırmada Hâkim Prensipler
1-Cezâ, suçu önleyici mahiyette olmalıdır. Ağır suçlar için hafif cezaların verilmesi, bu maksadı bertaraf eder. Bu sebeple İslâm hukukunda, bilhassa bazı mühim suçlar için ağır cezâlar konulmuştur. Vâkıa bu cezaların tatbiki son derece zor şartlara bağlanmıştır ve İslâm tarihinde de nâdir infaz olunmuştur. Ancak cezaların ağırlığı, bahis mevzuu
Demokrasiyi egzotik bir nebata benzetip ona kapalı bir ser hazırlama düşünceleri, De Gaulle tipi otoriter bir demokrasi nizamına geçiş, hükümeti ve iktidarı dokunulmaz kılmak hevesleri, toplu tevkifler veya parti kapatma düşünceleri, o garip Basın Kanunu, Emeklilik Kanunları ve Radyo'nun iktidara tapulanması gibi bir takım yollar, maksat için
Sayfa 361 - Remzi Kitabevi
Reklam
4.cilt
826. İbni Ömer radıyallâhu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallâhu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Sizden biriniz bir kimseyi oturduğu yerden kaldırıp sonra onun yerine kendisi oturmasın. Fakat açılarak halkayı genişletiniz.” İbni Ömer, kendisine yer vermek için kalkan kimsenin yerine oturmazdı. Buhârî, Cum’a 20, İsti’zân
Resulullah ﷺ şöyle buyurdu:
"Genç bir kız Rasulullah SallAllahu Aleyhi ve sellem'e geldi ve şöyle dedi: Ey Allah'ın Rasulü! Babam, hakirliğini giderip itibarını yükseltmek için beni kardeşinin oğlu ile evlendirdi. Bunun üzerine Allah Rasulü evlenme işini kıza bıraktı. Ardından kız şöyle dedi: Ben, babamın teklifini yerine getirdim. Fakat ben, (bu meselede)
Sayfa 137 - Köklü değişim yayıncılıkKitabı okudu
Mastürbasyonun yasaklanması, gördüğümüz üzere ondan vazgeçilmesi için bir teşvik yerine geçmekte ama aynı zamanda onu kendisine yasaklanmış olan kişiye, yani anneye veya daha sonra sürekli olarak onunla karıştırılacak olan anne ikamesine isyan edilmesi için bir neden de oluşturabilmektedir. Mastürbasyonda meydan okuyucu bir tavırla ısrar edilmesi erkeksiliğe giden yolu açıyormuş gibi görünmektedir. Küçük kızın mastürbasyonunu baskılamayı başaramadığı durumlarda bile görünürde boşa gitmiş olan yasaklamanın etkisi onun daha sonra kendini berbat bir şey olarak gördüğü tatminden ne pahasına olursa olsun kurtarmak için sarf edeceği bütün çabalarda kendini gösterecektir. Özgürce cinsel etkinlikte bulunmasının engellenmiş olmasından dolayı duyduğu kırgınlık onun annesinden kopmasında önemli bir rol oynayacaktır. Aynı itki ergenlik çağının ardından annesi bu kez onun iffetini koruma görevini üstlendiği zaman yine harekete geçecektir. Bu arada annenin, erkek çocuğunun mastürbasyon yapmasına da benzer şekilde karşı çıktığı ve bu durumun erkek çocuğa da ona başkaldırmak için kuvvetli bir itki teşkil ettiğini unutmamamız gerekmektedir.
Sayfa 16 - IIKitabı okudu
Hiyerarşinin en tepesinde insanoğlu var. Kendisini oraya oturtan kendisi olduğu için, onu oradan kaldırmak ve hiyerarşi kavramının kökünü kazımak da yine insana düşüyor tabiî. Oysa biz, bütün o kibrimiz içinde, bazen bilinçli bazen de bilinçsiz olan bu muazzam gücümüzün tadını çıkarmaktan hoşlanıyor gibiyiz. Aynı zamanda gezegenimiz için muhtemel
Örneğin, bir güzellik yarışmasına katılmamayı ya da onu hiçbir şekilde desteklememeyi seçmek, erkek egemenliğini tehlikeye sokar. Erkek egemenliği -sömürüsü- öylesine açıktır ki, yarışmanın adı bile “kadınlar arası güzellik yarışması” değil, “sadece “güzellik yarışması”dır. Düzenlenen her güzellik yarışması ye seçilen her “kraliçe”, kadının toplumdaki ikincil rolünü ve güzelliği hiyerarşik, sayısal bir yöntemle ölçme zihniyetini güçlendirir. Güzellik yarışmalarının ortadan kalkması yalnızca sömürünün bir yüzünü sona erdirmekle kalmaz, “güzelliği” standart totaliter bir ölçüm konusu olmaktan da kurtarır. Aynı şey, çok daha geniş bir anlamda, çeşitli politik sistemler için de geçerlidir.
1.288 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.