"İnsan her şeyini, ama en çok da itibarını kaybedince, korkacak bir şeyi de kalmıyor. Orada ince bir hat var; ötesi kara, berisi aydınlık. Hattın aydınlık tarafında kalmayı başarırsan aldığın her nefesten, duyduğun her kuş cıvıltısından zevk almaya başlıyorsun. Bir fincan kahvenin kokusu seni hayata döndürüyor..."
"Çünkü bu artık Türk'ün savaşıdır. Hem de son savaşı. Türk son ocağını savunuyor. Hiç şüphesiz muvaffak olacağız. Ve bütün mukaddesatım üzerine yemin ederim ki ya hür bir adam olarak yaşayacak ya da bu uğurda öleceğim..."