Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Bişnev
Mesnevinin "B" harfiyle başlaması çok önemlidir. Ku- ran-ı Kerim'deki bütün sureler de aynı şekilde "B" harfiyle başlar. Hepsinin önünde "Bismillah" vardır. Besmelenin önünde yer almadığı tek sure Tevbe Suresidir ki o da "Be- ratun" diyerek başlar... Yani yine "B" harfiyle konuşur. Peki nedir
Sayfa 18 - Destek yayınlarıKitabı okudu
Diyalektik Kıyas Teorisi
_Burhan, tüm şüpheleri ortadan kaldıracak açıklıkta ve itirazlara yer bırakmayacak kesinlikte bir kıyas ve delildir. Kesin ve zorunlu bilginin ilke ve kurallarını vermekte, felsefeyi mükemmel hale getiren kaideleri içermektedir. Bu bakımdan da o, mantığın en yüce bölümü olmaktadır. _Burhan, 3 çeşittir: _1- Varlık burhanı. (Tez) _2- Sebep
Reklam
Mesnevî-i Ma'nevî bişnev (dinle) emriyle başlamaktadır. Mesnevî şerhlerinde dinlemenin ve Mesnevî'nin bu emirle başlamasının hikmeti ile ilgili tafsilat bulunmaktadır. Tasavvufta elzem olan dinlemektir. Dinlemek söylemekten ve bakmaktan önce gelir, Bişnev (dinle) emrindeki ilk harf olan b'nin (ب) ve altındaki noktanın esrârı da şârihlerin ilgisini çeken bir diğer husustur. Bu anlamda Mesnevî'nin ilk harfinin hikmeti ile ilgili çok sayıda ihtimal üzerinde durulmuştur. B (ب) harfinin altındaki nokta ile tüm mevcûdâta işaret edilmesi de bu ihtimallerden biridir. Bir diğer ihtimal ise diğer surelerden farklı olarak başında besmele olmayan Tevbe Suresi'nin ilk harfindeki b ( ب) harfinin, besmeledeki b harfinden bedel olup ona işaret etmesi gibi Mesnevî'nin ilk harfi olan b ile de besmeleye işaret edilmesidir.
Sayfa 82 - ilahiyat yayın - Mayıs 2023 - 1. baskıKitabı okuyacak
Halk Lisanına Girmiş Arapça ve Acemce Kelimeler
Bazı mu'terizler diyorlar ki "Siz Osmanlı lisanındaki Arabi ve Farisi kelif!lelerden şikayet ediyorsunuz. Halbuki halk dilinde bu lisanlara mensup birçok kelimeler vardır." Filhakika, halkın konuşma dili de Arapçadan alınmış birçok kelimeleri muhtevidir. Fakat halkın konuşma diline almış olduğu bu kelimeler, havas sınıfından olan
Sevgili yolcu! Besmelenin kısımlarına devam edeyim ... Besmelenin ikinci kismi "B" harfinin üstündeki "Elif" harfi; üçüncü kısmı ise "Sin" harfidir. Bu iki kisim arasinda da (Er-Rahman) isminin sırrı vardir. Bu hakikati bir toplulukta anlatmaktaydım. O toplulukta kendini çok iyi bilir zanneden bir adam "Sen bunlar uyduruyorsun" dedi. Ve ona herhangi bir açıklama yapmama izin vermeden oradan ayrıldı ve gitti. Ben de "Bu adamın bu bilgiden nasibi bu kadar"dedim. Biraz üzüldüm, fakat "Herkesin her bilgiyi öğrenmesi de gerekli değildir " diye düşünerek kendimi teskin ettim.
MESNEVÎ “Dinle!” “Oku!” diye başlayan Kuran-ı Kerim’den sonra insanoğluna yapılan en kıymetli çağrıdır bu. Bişnev, yani “Dinle!” yazar Mesnevi’nin ilk satırında... Farsçada “bişnev” diye yazılır “dinle”. Mesnevi’nin “B” harfiyle başlaması çok önemlidir. Kuran-ı Kerim’deki bütün sureler de aynı şekilde “B” harfiyle başlar. Hepsinin önünde “Bismillah” vardır. Besmelenin önünde yer almadığı tek sure Tevbe Suresi’dir ki o da “Beratun” diyerek başlar... Yani yine “B” harfiyle konuşur. Peki nedir “B” harfinin sırrı? Arapça “B” harfi şu şekilde yazılır:B’nin altındaki nokta “ney”i anlatır?“Neden o büyük sır, bu küçük noktanın içindedir o halde?” diye sormadan edemiyor insan zihni değil mi? Bugün biliyoruz ki, evren de nokta kadar küçük bir atomdan oluşmuştur. Bilim insanları, içinde yaşadığımız evrenin önce küçük bir tekillikten ibaret olduğunu, ancak zamanla genişlemeye başladığını, hatta hâlâ evrenin genişlemeye devam ettiğini açıklıyorlar. Dolayısıyla bilime göre de her şey birbiriyle bağlantılı... Sufiler de aynı şekilde her şeyin Allah’tan geldiğini, Allah’ın bir parçası olduğunu yani O’ndan gelip yine O’na döneceğimizi söylerler. B’nin altındaki nokta, hepimizin ve her şeyin birbiriyle ayrılmaz bir bütün olduğunu ve o bütünün farkına varmamız, derinliğini keşfetmemiz gerektiğini anlatır. Hazreti Ali’nin “İlim bir nokta idi, cahiller onu çoğalttı” sözünü hatırlayın...
Reklam
ALLAH'IN VARLIKTAKİ SIRLARINDAN BİRİDİR, SAYILAR...
- " (...) (Be harfinin) Ebced’in değerinin 10 olması, Kur’ân alfabesinde bu rakamın nokta ile gösterilmesinden dolayıdır. Tek sayılar 9’da biter ve gerisi 1 sayısının 9’dan sonra ifâdesi hâlinde sıfır ile basamak atlar; sıfırdan başlayıp, sıfır ile basamakları atlayarak, sonsuza giden sayılar. Allah’ın varlıktaki sırlarından biridir sayılar. (1-10-20-30...100-1000-10.000-100.000 vesaire)... Elif, yâni Allah remzinden, BİR’den sonra, topyekün varlığı ihtiva eden O’nun ilmi sıfır-nokta. Bunun yanında, Arab alfabesinde, 5 sayısının sıfır şeklinde olması ve HE harfinin Allah lâfzındaki HE olarak nefes harfi oluşu, bunun da ebced değerinin 5 olması üzerinde durduğumuzu hatırlatalım... Allah Sevgilisi’nin, “ebcedi öğrenin!” demesindeki sırdan bir zerre, bu âlemi bizzat lâfzından göstermeye çalıştım..."
Sayfa 598 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
İLİM BİR NOKTA İDİ, CAHİLLER ONU ÇOĞALTTI...
- " (...) Be harfi, Allah lâfzının remzi ELİF harfinin eğilerek altına nokta konulması şeklinde. Hazret-i Ali’nin, “ilim bir nokta idi, cahiller onu çoğalttı!” derken işaretlediği nokta budur. Anlamaya çalışır ve tahkik ederken, anlatmaya çalışırken çoğalan. Maddî-mânevî topyekûn varlık; tür ve ferd hâlinde her insan, Dehr, kâinat, dünya, her şey, cemaat, halk, cemiyet, hususî hâl ve keyfiyet, hayvanlar, bitkiler vesaire, kendini kendinden olmayanlardan ayırıcı her küll, bir âlemdir... Allah, olmuş ve olacak her şeyi, ezelî ve ebedî olarak bilir. Her varlık, topyekûn varlığı kuşatan Allah’ın ilminde, vücud-u ilmiye mazhardır, Allah’ın kudret ve iradesiyle yaratılır. Her şey Allah’tan, Allah değil... "
Sayfa 596 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
EDİRNE MEBUSU ŞEREF BEY’E Şeref Bey, Şimdiye kadar Millet Meclisinde sesinizin çıktığını hiç işitmemiştik. Halbuki 21-kânunusani-1934 tarihli Hâkimiyeti Milliye de, bana dair yazdığınız yazıda eski bir müverrih gibi konuşuyorsunuz. Tarihten salâhiyetle dem vurmanın moda olduğu şu zamanda, sizin de hiç bir ilmî salâhiyetiniz olmadan bu mevzua
TÜRKÇÜLERE TEKLİFLER TÜRKÇÜLERE BİRİNCİ TEKLİF Türkçülüğü nazariye olmaktan kurtarıp hayata tatbik edebilmek için artık daha hızla harekete geçmeliyiz. İlk düşüneceğimiz şey Türkiye’de Türk kültürünü hakim kılmak, yabancı tesirleri silkip atmaktır. Bunun için her sayımızda Türkçülere teklifler yapacak ve tekliflerimizi kendimiz de titizlikle
Reklam
hiçbir şey yaşamıyordu. Başlangıçta karanlıklar, karanlıkları örtüyordu. Boşlukta birisi, var olma durumuna geçerek ışı­ nım gücüyle yaşamaya başladı. Bundan sonra Ptah, yaratma işlemini gerçekleştirmiştir.4 Mansur'da Hurufilik inancı da vardır. Harflere kutsallık yükleme, onlardan anlamlar çıkarma demek olan Hurufilik, Pitagoras'çılığa
III. Karamanlı halk dili veya ona çok yakın bir dille yazılmış olan eserler: Karamanlıca konusunda üzerinde durulması gereken önemli noktalardan birisi de Yunan alfabesinde Türkçenin bulunmayan seslerinin nasıl gösterildiğidir. Bu konuda Cami Baykurt, Türk diline uymayan ı'ı delta, B sita, 3 ksi, 'f' psi, n omega gibi harflerin Karaman alfabesinde bulunmadığını belirtirken, Yunan dilinde bulunmayan B, D, Ş ve K sessizleri ile Ö ve Ü seslilerinin alfabeye ilave edildiğini belirtmektedir. Dolayısıyla, Il'nin üzerine nokta konularak B, T'nin üzerine nokta konularak D, L sigma üzerine nokta konularak Ş ve K kappa harfi üzerine nokta konularak K sessizleri oluşturulmuştur. Ö sesli harfini elde etmek için O (omikron) üzerine nokta konulurken, Ü harfi için OY harfleri birlikte kullanılmıştır. Baykurt'a göre bu tür bir alfabenin geliştirilmesi ancak "Türkçe konuşan bir kavmin dilini yazmak zaruretinden doğmuştur ve eğer bunlar Yunan olsalardı tabii böyle tadiller ve ilavelerle yazılarını tamamlamak zaruretini hissetmezlerdi " Ayrıca, yine Yunan alfabesinde bulunmayan c, ç, hı, ı, j, v harfleri de şu şekilde temin edilmiştir: dz birleştirilerek c, tz birleştirilerek ç oluşturulurken, r harfi ile ğ ve y, P harfi ile de v harfi karşılanmıştır.
17 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.