Bağışlayıcı olmak, birçok iyi şeyi de beraberinde getiriyor.
Sayfa 206
Tanrı zaten affeder, konsepti bu, bağışlayıcı olmak. Ama en güçsüz olanın konsepti bu değil, onun elinde tek silah var, affetmemek.
Reklam
Müzzemmil Sûresi 20. Âyet
20. Senin, gecenin üçte ikisine yakın kısmını, yarısını, üçte birini ibadetle geçirdiğini ve beraberinde bulunanlardan bir grubun da (böyle yaptığını) rabbin elbette bilir. Gece ve gündüzü belirleyen ancak Allah'tır. O, sizin (istenen) vakti tesbit edemeyeceğinizi bilmektedir. Bu yüzden de sizi bağışlamıştır. Artık Kur'an'dan
Sayfa 574Kitabı okudu
Zümer Suresi 53. Ayet
53. De ki (Allah şöyle buyuruyor): "Ey kendi aleyhlerine olarak günahta haddi aşan kullarım! Allah'ın rahmetinden ümit kesmeyin. Allah (dilerse) bütün günahları bağışlar; doğrusu O çok bağışlayıcı, çok merhametlidir." [Bu âyet, Allah'ın rahmet ve affının, ümitsizliğe izin vermeyecek derecede geniş olduğunu ortaya koyan ilâhî müjdedir. Allah'ın iradesini sınırlayacak hiçbir güç bulunmadığı için O'nun bağışlama yetkisinin belli şartlara bağlı olduğu da düşünelemez. Bununla birlikte âyetin, "Allah bütün günahları bağışlar" meâlindeki bölümünden O'nun inanan inanmayan, tövbe eden etmeyen herkesi mutlaka bağışlayacağı mânasını çıkarmak, dinî ve ahlâkî gevşekliğe hatta anarşiye yol açar. Ayrıca kural olarak Kur'an'ın bir âyetini bütününden kopararak tek başına değerlendirmek ciddi yanlışlar doğurabilir. Nitekim burada "Allah bütün günahları bağışlar” buyurulurken, Nisâ sûresinin 48 ve 116. âyetlerinde aynı ifadelerle, "Allah kendisine ortak koşulmasını asla bağışlamaz; bundan başkasını dilediği kimse hakkında bağışlar” buyurmuştur. Esasen bir sonraki âyet de Allah'ın affına lâyık olabilmek için her şeyden önce O'na yönelip teslim olmak gerektiğine işaret etmektedir.]
Sayfa 463Kitabı okudu
Muhteşem hikayeler iyilerle kötüler arasında değil, iyilerle daha iyiler arasında geçer. Olgunluk dediğin hadise nedir biliyor musun? Hudutları görebilmek…evet insan hayatın hudutlarını ne kadar vakitlice tanırsa o kadar çabuk bilge biri haline gelir. Bir insan senin için yalan söylüyorsa hele de bunu yaparken seni kandırmaya çalışmıyorsa, bir
"Bir budala bile eleştirebilir, suçlayabilir, yakınabilir; nitekim pek çok budala böyle davranır. Ama anlayışlı ve bağışlayıcı olmak için sağlam bir kişilik ve otokontrol gerekir."
Reklam
Bir budala bile eleştirebilir, suçlayabilir, yakınabilir;nitekim pek çok budala böyle davranır. Ama anlayışlı ve bağışlayıcı olmak için sağlam bir kişilik ve otokontrol gerekir.
Hristiyan Sanatının İlk Formları
Dünya uygarlığı tarihinde, Yunanlılar, ilk olarak insanoğlunun günlük ve somut yaşamına yüce bir yer vermişlerdi. Platon da dahil olmak üzere, düşünürlerin mantıksal ve net açıklamaları, insan ruhunun karanlık köşelerini aydınlatmış ve ruh ile ötedünya arasındaki ilişkiler, bir inanç konusu olmaktan çıkıp, felsefi ve diyalektik bir düşüncenin konusu haline gelmişti. Böylece insanoğlu, Tanrısallık düşüncesinin etkisinde sıyrılmış ve dinin yerini metafizik düşünce almıştı. Antik dünyanın sona erdiği sırada doğu dinleri, çoktanrıcılığa karşı büyük bir saldırıya geçmiş ve insanoğlunu Tanrıya bağlayan zincirleri pekiştirmişti. Ama bu dinler, aynı zamanda, inanan kişilere, belli bir manevi katılım yoluyla bağışlayıcı ve kurtarıcı bir tanrıyla ilişki kurma düşüncesini de aşılamıştı. Böylece insanoğlu, akılsal bir bilgiyle değil, sezgisel ve mistik bir bilgiyle, içinde yaşadığımız görünüşler dünyası ile ötedünya arasındaki uçurumu aşma olanağını elde etmişti. Roma İmparatorluğu'nda egemen olmak için birbiriyle çatışan bütün dinler arasında, en sonunda zafer kazanan Hristiyanlık, ruhani yanı en ağır basan dindi. Hristiyanlık, insanın kaderini gelecekteki bir yaşama bağımlı kıldı. Nitekim, ilk Hristiyanlık üzerinde belli bir etkisi olan eski Mısır'da da daha sonraki bir yaşamın var olduğu inancı yaygındı. Hristiyanlığın Musevilikten devraldığı katışıksız ruhanilik, bu dine ilk inananları, putlara tapmaya yol açtığını düşündükleri sanattan uzaklaştırdı.
Sayfa 137 - Kabalcı Yayınevi, Germain Bazin, Selahattin HilavKitabı okuyor
Özellikle de kadınlar için. Araştırmamız, büyük ölçüde kendilerini daha sık yargılama ve eleştirme eğiliminde olduklarından, kadınlarun biraz daha düşük öz şefkat düzeyine sahip olma eğiliminde olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda kadınların erkeklerden daha şefkatli, empatik ve başkalarına karşı bağışlayıcı olma eğiliminde olduğunu gösteren çok sayıda araştırma vardır. Kadınlar bakım veren olmak, kalplerini kocalarına çocuklarına, arkadaşlarına ve yaşlı anne babalarna özverili bir şekilde açmak üzere toplumsallaştırılır, ancak kendilerine bakım gösterme konusunda eğitilmezler.
Sayfa 223
Ma'ruf bir söz ve bağışlayıcı olmak, ardından başa kakılarak eziyete dönüşen bir sadakadan daha hayırlıdır.
Sayfa 48 - 2:263. Ma'ruf: İyi, güzel, sevimli.
Reklam
2/Bakara Suresi
262. Mallarını Allah yolunda infak edip de ardından yaptığı iyiliği başa kakmayarak yardımcı oldukları kimseleri incitmeyenlerin ödülleri Rabb'leri katındadır. Onlara korku yoktur, onlar üzülmeyeceklerdir. 263. Ma'ruf bir söz ve bağışlayıcı olmak, ardından başa kakılarak eziyete dönüşen bir sadakadan daha hayırlıdır. Allah, Hiçbir Şeye Muhtaç Olmayan'dır, Çok Şefkatli'dir.
Müzzemmil Sûresi 20. Âyet
20. Senin, gecenin üçte ikisine yakın kısmını, yarısını, üçte birini ibadetle geçirdiğini ve beraberinde bulunanlardan bir grubun da (böyle yaptığını) rabbin elbette bilir. Gece ve gündüzü belirleyen ancak Allah'tır. O, sizin (istenen) vakti tesbit edemeyeceğinizi bilmektedir. Bu yüzden de sizi bağışlamıştır. Artık Kur'an'dan
Sayfa 574Kitabı okudu
Zamanın hem devindiği hem durduğu bir noktada var olmak Kederi alt edip sonsuz devinimi yakalamak Sonsuz ve durağan devinimi, hayat denilen şeyi... Telaşsız ve duygusuz, derin ve kendisi Belki bir volkan ağzı kadar duyarsız, unutulmuş bir dağ gölü kadar durağan Bir genç kızın kalbi kadar kırılgan ve onarılabilir Çocuk kadar duyarlı ve unutkan Kadın kadar bağışlayıcı, bilge Şiir kadar doğurgan Aşk kadar tanımsız Ölüm kadar ölümsüz Akşamüstü (Hayatın içinde ve dışında) 📜 Ataol Behramoğlu
Fazla bağışlayıcı olmak, fazla suçlayıcı olmaktan kesinlikle daha iyidir.
Affın iki aşırı ucu, intikamcı olmak ve dinin hukukuna bile riayet etmeden bağışlayıcı olmaktır.
522 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.