Ahmet Akbulut, Sahabe Devri Siyasi Hadislerinin Kelâmi Problemlere Etkileri isimli eserinde, Hz. Peygamber'in Kureyş'ten olması gerekçe gösterilerek Peygamber'in kurmuş olduğu devletin başına bir Kureyşli'nin geçmesinin zorunlu olduğunun ileri sürülmesinin; devlet başkanlığını ele geçirme adına muhacirler tarafından nesep
"Bu kitabın hak olduğunda hiçbir şüphe yoktur. Fa kat o ancak takva sahiplerine kılavuzdur. "93 "
Bu kitabın âyetleri iman eden bir kavim için gözleri açan birer ışık, hidâyet ve rahmettirler. "94
"Biz Kur’ân ’ı müminler için bir şifâ ve rahmet olmak üzere indiriyoruz. Zâlimlerin ise, o sadece zararlarını (günah ve azapları) arttırıyor. "95 "
İndirilen Kur’ân âyetleri iman edenlerin imanlarını arttırır ve onları sevindirir. Kalplerinde küfür hastalığı olanların ise, pisliklerine (küfür, kin ve kahırlarına) pis lik ekler. "96
93 - Bakara, 1.
94 - A ’râf, 103
95 - İsrâ, 82
96 - Tevbe, 124, 125.
3 Mart 1924'te Hilâfet'in yıkılmasından günümüze kadar İslâm ümmeti Hilâfet'siz bir hayat sürmektedir. Halbuki Hilâfet'in yeniden kurulması dünyanın dört bir yanındaki tüm Müslümanlar üzerine farzdır. Tıpkı Allah'ın farzlarından bir farz gibi bu farz da seçme hakkının, ruhsatın olmadığı bir farzdır. Bu nedenle
Onlar bir ümmetti, geldi geçti. Onlara kendi kazandığı, size de kendi kazandığınız. Siz onların işlerinden sorulacak değilsiniz.
(Bakara Suresi; 134, 141)
Hatırla o zamanı ki, biz Beytullah'ı insanlar için sevap kazanmaya yönelik bir toplantı yeri ve güvenli bir sığınak yaptık. Siz de İbrahim'in makamından bir Salat yeri edinin İbrahim ve İsmail'e şu sözü ulaştırmıştık "tavaf edenler kendine kulluk programına verenler, rüku-secde edenler için evimi temizleyin. Bakara suresi 125. ayette anlatılan Kabe trilyonlar yığarak küresel kapitalizmin kucağından inmeyen odaların giderek günah çıkardığı bir yer değildir. Kabe insanlığın renk sınıf ve tabaka farklı gözetmeksizin bir arada yaşayabildiği Emek merkezli ideal toplum anlayışına bir atıftır. Bu kıble yani hedef ifadesi ile misyonlaştırılmıştır. Kibleye yönelmek sadece bu hedefe yönelmek ile mümkündür. Bir Müslümanın kıblesi bu iken, bir ruhbanını kıblesi Beyaz Saray olabilir.
Bir aralık Yahudileri hoşnut etmek ve bu sayede kendisine çekmek maksadıyla Muhammed, Kıble yönünü Mekke'den Kudüs'e çevirir. Fakat az geçmeden anlar ki bu yaptığı iş faydasızdır; zira Yahudiler ona yanaşmazlar. Üstelik de bazı Müslümanlar, Kıble'nin Kudüs yönüne çevrilmesini yadırgamışlardır. Yahudileri kazanamayacağını anlayınca
"Herkesin yöneldiği bir istikamet (kıble) vardır. Siz hayır işlerinde yarışın. Nerde olursanız olun, Allah sizi bir araya getirecektir. Allah her şeye kadirdir."
(Bakara.148)
Suretler vasıtasıyla mânâyı ve işaret vasıtasıyla işaret edilip kastedilen şeyi gösteren, sakin olmaktan ve mesken tutmaktan çok yüce olduğu halde kendisi için bir ev bina edip sonra kulunu onu ziyaret etmeye çağırarak "Biz evi (Kabe'yi) insanlar için bir toplanma mahalli ve güvenli bir yer kıldık" (Bakara, 2/125) buyuran Allah'a hamd olsun.
Daha güzelini elde etmeyi gerektirecek şekilde ona güzel bir hamd ile hamd ederim. Kabe kavseyni ev edna mertebesine nail olan elçisi Muhammed'e ve onun dinini koruyup kollayan aline ve ashabına çokça salât ve selam ederim.