Ama tabii ki Vaughn'ın en kötü hâli benim en iyi hâlimden bile daha iyiydi. Heykellerin kötü çocuğu. Bir tutam Damien Hirst ve Banksy'nin asiliği katılmış, Donatello ve Michelangelo'nun aşk çocuğu.
Reklam
Banksy
Öte yandan bütün eserlerinde bu kadar ciddi değildir . Resimlerinin çoğu isyankar olmaktan ziyade alaycıdır .Bir resminde elinde resim fırçası tutan bir farenin (eserlerinde sıkça kullandığı bir hayvan ) üzerinde şu yazılıdır : Zamanımız çok ama söyleyecek sözümüz pek yok . "
O bir devrimci değil, olmayacak da ama Batı şeria duvarında balonlarıyla uçan kızın, top yerine bomba yuvarlayan yaşlıların, kır manzarasını izleyen kapalı devre kameraların bir tez ortaya koymaya ihtiyacı yok, onlar izleyicisiyle doğrudan konuşuyor. Bu ifadeler bazen fazla gösterişli ve rahatsız edici olabilir - derin düşünceler taşıyormuş gibi görünen klişeler. ama görünenler çok farklı- bizi ona hayran bıraktırıyor, güldürüyor ve resmin ne anlattığından çok seçtiği nesneler üzerine düşünmemizi sağlıyor
Sayfa 292
Banksy
Deneyimlerimden şunu öğrendim, fırçanızı bırakmadığınız sürece resim bitmiyor - ki o da basladığınız andır. halkın tepkisi, anlamı ve değeri oluşturur. sanat, yaptığınız tartışmalarla hayat bulur
Sayfa 240
Reklam
Eğer gerçekten inandığın bir şeyse, reklamını yapmak onu boka çevirmez çünkü sadece bir reklamdır. aksi halde kapitalizmi reddeden bir sosyalist olursun
Sayfa 206
Banksy
Kimse beni dinlemezdi ve bunun onların hatası olduğunu düşünürdüm. sonra şunun farkına vardım: belki de ben sıkıcı ve paranoyaktım, sorun da buydu
Sayfa 113
Banksy
İnsanlar özel hayatlarını ortalığa dökmekte neden bu kadar istekli anlamıyorum; görünmezliğin bir süper güç olduğunu unutmuşlar.
Sayfa 103
Banksy
Bence Andy Warhol konuyu yanlış anlamış: gelecekte pek çok insan ünlü olacak ve bir gün herkes on beş dakikalığına anonim kalacak.
Sayfa 103
Reklam
Grafiti sanatçıları kapitalistlerin yarattığı sehir sanatı efsanesinin metin yazarlarıdır. grafiti sanatçıları kibarlaşmak için sprey boya ile resim yapan maymunlardır
Sayfa 75
Martha Cooper: Uğradığımız her şehirde çocuklar yanıma geliyor ve Subway Sanatı'nın onlar için ne anlama geldiğini anlatıyorlardı. bir tanesi 'hayatımı kurtardınız' demiş
Sayfa 65
david samuel
Grafitide hoşuma giden şey o aidiyet duygusu. herkes aynı yerden geliyor sanki. tek bir özden geliyoruz gibi hissediyorum
Sayfa 50
Grafitinin sanatsal niteliği sanat dünyasında hararetli tartışılan bir konudur ve bu tartışmanın göbeğinde de Banksy oturmaktadır.
Banksy, sanatını kullanarak savaşla, toplumun zenginlik takıntısıyla, sansürle, endüstrileşmeyle ve hatta sanatın kendisiyle dalga geçer. Eserler, genellikle izleyiciyi dünya hakkında farklı düşünmeye iten yazılar ya da metaforik mesajlar içerir. Sözgelimi, 2005'te Banksy, İsrail'in Batı Şeria'da ördüğü duvara dokuz parçadan oluşan bir seri resmetti. Bu seride İsrailli bir askerin üzerini arayan küçük bir kız, kürek ve kovayla duvarda tünel açan çocuklar, bir buket çiçek fırlatan bir protestocu ve diğer aykırı imgeler yer alıyordu.
Sayfa 130
40 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.