Kimse çıktığı yolda kendisi kalmaz. Yol insanı başkalaştırır Bela Tarr -"Sátántangó" (1994) Wax Tailor - For the worst
Sağlam yapılı ve gür bıyıklı Nietzsche, birden faytona doğru atılır ve kollarını atın boynuna dolayıp hıçkırarak ağlamaya başlar. “Dışarısı kırbaç sesi, içimde bir torino atı.” Torino Atı (2011) / Bela Tarr
Reklam
rüzgarla hiçliği, patatesle ilkelliği yansıtan zaman-imge-metafizik kavramlarıyla yoğunlaşmış bela tarr filmleri... bu sahne için j.ranciere şöyle der: karhozat, sanki insanlık halinin nihai bir imgesi gibi, karrer’i bir köpeğin karşısında havlarken bırakmıştı.
“Her şey mahvoluyor. Her şey değersizleşti. Fakat şunu söyleyebilirim ki, onlar mahvetti ve değersizleştirdi. Çünkü sözde masumane insani yardımla gelen bir çeşit afet değil bu. Tam tersine insanın kendi kararlarıyla ilgili bu, kendi kararlarının kendisinin önüne geçmesiyle.” 🎞Torino Atı / Béla Tarr
Her şey mahvoluyor. Her şey değersizleşti. Fakat şunu söyleyebilirim ki, onlar mahvetti ve değersizleştirdi. Çünkü sözde masumane insani yardımla gelen bir çeşit afet değil bu. Tam tersine insanın kendi kararlarıyla ilgili bu, kendi kararlarının kendisinin önüne geçmesiyle. Torino Atı’ Béla Tarr
“İnsan bir an önce kargaşasını kendine anlam veren bir düzene çevirmezse, yıldız doğurtamazsa karanlığına, yok olacaktır.” 🎞The Turin Horse, Béla Tarr (2011)
Reklam
-ve insan; hep yerine getirilmeyen bir vaadin, başlangıç noktasına geri dönen bir yolculuğun hikayesidir..' Bela Tarr, Ertesi Zaman/Jacques Ranciere
"sona gelince her şey aynıdır." werckmeister harmonies. béla tarr. 2000.
Sátántangó Dir. Béla Tarr,
“fırtınadaki kuru dallar gibiyiz. kendimizi savunamıyoruz.”
Bela tarr ve varolmanın dayanılmaz ağırlığı diyip duruyoruz.
Şeytan Tangosu
Şeytan Tangosu
Resim